Natavenie e-schránok
Dobrý deň,
pri nastavovaní e-kont máme možnosti, ktorým nerozumiem.
V povoleniach je prihlásenie, odosielanie a doručovanie. Znamená to napr., že systém dáva možnosť zakázať prihlásenie sa do e-konta? Prípadne, že do e-schránky nie je možné nič poslať?
V ďalšom nastavení je odosielanie z akejkoľvek adresy v rámci služby. Čo pre e-konto meno@domena toto znamená?
4 Answers
Dobrý den, je to přesně tak, jak píše podpora výše, pro lepší pochopení napíšu ještě nějaké příklady pro reálné využití:
– zákaz přihlášení do schránky – máte firmu, v ní pracuje nějaký zaměstnanec s přístupem k emailové schránce a ten u vás bude končit. E-mailová schránka ale bude ve tvaru jmenoprijmenipracovnika@nazevfirmy.cz a budou do ní z webu chodit všechny objednávky z online formuláře, protože to měl právě on na starost. Než se rozhodnete, co s e-mailem dále uděláte, můžete zaměstnanci jednoduše zablokovat možnost přihlašování, takže do schránky bude i nadále chodit pošta, ale daný zaměstnanec se k ní nedostane. Můžete například použít i nějaký filtr pro automatické přesměrování veškeré příchozí pošty na jinou adresu, aby emaily zatím chodily někomu jinému než změníte adresu ve formuláři na webu.
– zákaz odesílání pošty – máte firmu, do e-mailových schránek vašich zaměsrnanců chodí objednávky z webu a ti je mají zpracovat. Máte tam ale nějakého zaměstnance, který je u vás krátce a tak ho chcete nejprve zaučit pro práci s objednávkami uvnitř firmy a až se později zaučí, tak ho teprve seznámit s tím, jak má komunikovat se zákazníkem, aby Vám nedopatřením nezkazil obchod. Zaměstnanec tak dokáže poštu přijímat, ale ne odesílat.
– zákaz přijímání pošty – hodí se zejména v situacích, kdy někomu něco posíláte, ale už si nepřejete, aby Vám na danou adresu odpovídal. Typickým příkladem je třeba klasické noreply@nazevfirmy.cz nebo neodpovidejte@nazevfirmy.cz . Možno využít například pro vygenerování náhradního hesla k příhlášení do vašeho webu.
– odesílání emailů z jakékoliv adresy v rámci služby – v nastavení emailové schránky na webu https://webmail.wedos.net/ kliknete v levém menu na „Profily“ a vytvoříte nový profil s libovolnou adresou před zavináčem, za ním pak bude klasicky název vaší domény. Pokud tedy přistupujete na uvedený web pod přihlašovacím jmenem josef.novak@nazevmojidomeny.cz, můžete si vytvořit další adresu petr.novak@nazevmojidomeny.cz, ze které jste taktéž schopen posílat poštu – při odesílání jen vyberete danou e-mailovou adresu ze seznamu.