Přeregistrace domény

Vyřešeno863 zhlédnutíDomény
0

Hezký den,

potřebuji přeregistrovat doménu od jiného uživatele (žádnou jinou doménu jsme předtím nevlastnil). Zadali jsme přeregistraci, pro něj bylo zapotřebí wedos číslo, proto jsem v sekci domény vytvořil nový kontakt, obdžel číslo na který jsme zadali přeregistraci, ovšem ta neproběhla.

Oznámení o změně domény však bez problémů přišlo. V sekci domény se nic neobjevilo a nyní přišly platební údaje pro další rok opět původnímu uživateli.

Kde se stala chyba?

Děkuji.

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
JŠ255861 Vybral nejlepší odpověď 29. 3. 2021
0

Dobrý den,

pokud změna majitele proběhla bez problému, najdete na sebe kontakt v informacích o doméně (WHOIS) (pokud nejsou údaje skryté). Whois najdete vždy ideálně přímo u správce dané koncovky (CZ.NIC – .cz, EURID – .eu, SK-NIC – .sk, …), případně jsou i weby, které zobrazí informace o jakékoliv registrované doméně (ty zpravidla nezobrazí kompletní údaje jako správce).

V případě, že jsou údaje skryté, moc toho ve WHOIS nevyčtete. Budete se muset přihlásit pod uživatelským účtem, ke kterému v současné době patří doména (pravděpodobně původní majitel). Pokud Vám nechce původní majitel udělit přístup do celého účtu, může Vám dát přístup pouze k dané doméně. Přejdete do záložky „Domény“ a doménu vyhledáte (kliknete na ni). Zobrazí se Vám stránka, kde najdete malou tabulku. Vás bude zajímat „kontakt vlastník“ (klikněte na název vlastníka – ne na ikonku tužky s papírem). V pravé části stránky najdete „Autorizační heslo kontaktu“, u kterého je prázdné pole. Nechte si poslat autorizační heslo a zadejte ho do pole, pak klikněte na tlačítko „upravit / zobrazit skrytá data“. Heslo přijde do schránky, která patří současnému majiteli. Kliknutím na tlačítko se dostanete ke skrytým informacím. Pokud na tohoto uživatele nejsou navázány další domény, které nechcete mít Vy, upravte údaje na Vás (je-li to třeba), v případě zájmu změňte viditelnost údajů ve WHOIS a změny potvrďte.

Tím se přesvědčíte, zda ke změně majitele skutečně došlo, případně přepíšte na sebe. Pokud je na stejném vlastníkovi i jiná doména, která by měla zůstat původnímu majiteli, proveďte změnu majitele domény (CZ, EU, generické, gTLD).

Tím dojde ke změně vlastníka, neproběhne ale změna fakturačních údajů a přesun na Váš uživatelský účet.

Pokud změníte – majitele domény, fakturační údaje, uživatelský účet, pravděpodobně docílíte toho, co potřebujete.

Role: Zákazník+ Web: https://kb.wedos.com/cs/ Vizitka: Pokud máte nějaký problém, prosím, popište co nejvíce podrobností. Na dotazy typu "nejde mi web, potřebuji ho spravit", se odpovídá velmi těžce - nikdo jiný netuší, jestli využíváte WordPress, Drupal, Joomlu, Prestashop, .., zda se jedná o čistou instalaci nebo nefunguje zaběhnutý web. V ideálním případě přiložte i adresu daného webu, aby se podpora a komunita mohly podívat na konkrétní problém a nemusely si ho představovat. Doporučuji se také podívat na https://kb.wedos.com/cs/ , kde najdete spoustu užitečných rad na vyřešení vašich problémů s webem :)
JŠ255861 publikoval nový komentář 29. 3. 2021
Prohlížíte 1 ze 1 odpovědí, klikněte zde pro zobrazení všech odpovědí.