Wedos odmítá doručit naše maily jako SPAM

Vyřešeno862 zhlédnutíWebhosting
0

Dobrý den,

někteří naši zákazníci, kteří hostují své maily u Wedosu, si stěžují, že jim přestaly docházet naše emaily. Po nějakou dobu jsme to chápali, neboť jsme zhruba 14 dní měli odesílání našich mailů špatně nakonfigurované (chyběl podpis DKIM a po změně serveru nedošlo k úpravě PTR záznamu). Nicméně dnes jsme již dále, vše máme nastaveno několik týdnů správně, na spamlistech nejsme, ovšem Wedos mx některým zákazníkům naše maily nadále odmítá, např. s touto hláškou:

This is the mail system at host prod.nejremeslnici.cz.

I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<****@dkbuilding.cz>: host wes1-mx1.wedos.net[46.28.106.11] said: 554 5.7.1
Spam message rejected (in reply to end of DATA command)

———- Forwarded message ———-
From: „NejŘemeslníci“ <****@nejremeslnici.cz>
To: ****@dkbuilding.cz
Cc:
Bcc:
Date: Thu, 28 Jul 2022 10:19:12 +0000
Subject: Poptávka ‚Rekonstrukce bytu‘ byla ukončena

Tento email je transakční, zákazník jej dostávat chce a dokonce si nás prý whitelistoval podle návodu. Nic nepomohlo. Kde ještě může podle vás být důvod k nedoručování, respektive, mohli byste nám prosím sdělit nějaké podrobnější info o tom, proč tyto maily nejsou doručovány?

Díky,

MB

NejŘemeslníci.cz

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 24. 8. 2022
0

Dobrý den,

díky za podnětnou odpověď. U nás nejde o jeden druh mailů, ale náhodně o různé emaily a nejsem si vědom, že bychom v poslední době měnili takto plošně jejich obsah. Moje hlavní podezření teď je, že se nám s přechodem na nový produkční server (ke kterému došlo zhruba před 6 týdny) zhoršilo skóre kvůli potížím, které jsem popsal výše a taky možná naše nová IP adresa má horší skóre IP_SCORE než předtím. Můj tip je, že jsme se před migrací serveru pohybovali někde těsně nad hranicí spamovosti a teď jsme spadli pod ni (tomu by odpovídalo i to, že jsme s doručováním mailů na Wedos měli potíže vícekrát, v různých obdobích, u různých mailů a teď se potíže zdají být větší a především trvalejší).

Každopádně, než zajdeme do větších detailů, mohu se ještě prosím doptat obecněji?

  1. Jak toto spam skóre souvisí s whitelistingem? My panu K (jehož mail jsem nahoře uvedl jako příklad nadoručení) doporučili si nás nastavit jako důvěryhodné (dle vašeho návodu) a podle jeho slov tak učinil cca před týdnem, ale maily stále nedocházejí. Neměl by whitelisting celou spamovou kontrolu přebít? Nebo jde o to, že máte víc úrovní spamovosti a pokud skóre přesáhne tu vyšší hladinu, tak maily rovnou zamítáte, jinak je posíláte do spam složky (a případně whitelistujete)?
  2. Má smysl řešit jednotlivá skóre a jejich případnou konfiguraci z vaší strany nebo je to neprůchodné? Jako příklad bych dal tu nejvyšší položku, tj. „PHISHING“, která se jistě vyskytuje ve všech našich mailech a je v našem případě (kdy jde pouze o přepis z českých znaků – názvu naší firmy do ASCII domény) podle mého názoru poněkud absurdní. Stejné „phishingové“  odkazy na náš web používáme všude, protože máme český název firmy, ale diakritika u českých domén podporovaná není.

Jinak samozřejmě rád pošlu konkrétní maily nebo hlavičky mailů, abychom se na ně mohli podívat blíže. Mimochodem, zkusil jsem mail-tester.com na jednom z našich mailů a našel jen jeden marginální problém s ALTem u obrázku, budu to zkoušet dál i na dalších mailech.

Díky,

MB

Role: Zákazník
MB313456 publikoval nový komentář 4. 8. 2022
Prohlížíte 1 ze 3 odpovědí, klikněte zde pro zobrazení všech odpovědí.