Automatické platby ze zálohového účtu
Dobrý den,
chci se zeptat, pokud u vás má firma např. 8 domén a dva webhostingy vše s jiným termínem registrace, tak mu celkem ročně přijde 10 mailů s výzvou k platbě, následně dalších 10 mailů s fakturou. Myslel jsem, že se to dá vše sjednotit pomocí zálohového účtu, ale faktury chodí dál. Dá se to někde nastavit, aby se veškeré platby provedly automaticky ze zálohového účtu a já si poté udělal jednou ročně vyúčtování, čili by byl jen jeden mail, s jedním dokladem co by se jednou ročně dal do účetnicvtí? Ptají se mě na to firmy co u vás registruji a na toto si dost stěžují.
Děkuji, s pozdravem.
Štrouf Jaroslav – RATábor
2 Answers
Dobrý den,
samozřejmě to lze.
U domén a všech služeb WEDOS lze nastavit, co se má stát před blížící se expirací:
- výzva s upomínkováním – 14-30 dní před expirací (dle typu služby) je vytvořena objednávka prodloužení a zaslána e-mailem výzva k platbě, zákazník je dále upozorňován na to, že objednávka není zaplacena (8 dní a 5 dní před expirací)
- výzva bez upomínkování – stejně jako předchozí, ale nejsou zasílány žádné upomínky na nezaplacenou objednávku prodloužení
- bez výzvy, pouze upozornění – objednávka prodloužení se nevytvoří, je zasláno jen jednorázové e-mailové upozornění na blížící se expiraci
- automatické prodloužení – služba je 10 dní před expirací automaticky prodloužena na další období (pokud máte aktivní zálohový účet a máte na něm dostatečný kredit).
- nedělat nic – není zasláno žádné upozornění, není vytvořena objednávka
Chování, co se má stát před blížící se expirací, lze nastavit na dvou úrovních:
- Globální nastavení pro každý typ služby (domény, webhosting, serverhosting, WEDOS Disk, WMS)
- U složek služeb
Globální nastavení platí pro všechny služby v daném zákaznickém účtu, které nemají žádnou složku nebo v jejíž složce se používá výchozí nastavení.
Pokud chcete např. pro nějaké domény chování před expirací jiné, vytvořte pro ně složku, u složky si změňte chování před expirací a příslušné domény do této složky přesuňte. Nastavení chování před expirací u složky vždy překryje globální nastavení.
Výchozím chováním je zaslání výzvy k platbě s upomínkováním.
Kromě tohoto chování je navíc vždy 2 dny před expirací zaslán e-mail s posledním varováním před zastavením a zrušením služby (netýká se služeb, které zákazník označil jako dobíhající).
Globální nastavení
Chování před expirací se globálně nastavuje dle následujícího postupu:
- Přihlašte se do zákaznického centra
- Zvolte záložku zákazník
- V levém menu klikněte na odkaz Nastavení expirace služeb
- Ve formuláři zvolte pro každý typ služby požadované chování a změny uložte
Nastavení u složek
Pokud chcete u některých služeb jiné chování než jaké je nastaveno globálně, postupujte dle následujícího návodu.
V tomto příkladu předpokládejme, že máme několik důležitých domén, které chceme před expirací automaticky prodlužovat bez Vašeho zásahu.
- Přihlašte se do zákaznického centra
- Klikněte na záložku domény
- Nad seznamem domén vpravo klikněte na odkaz spravovat složky >>
- V dolním formuláři si vytvořte složku s názvem např. „důležité„
- V seznamu složek klikněte u této složky na editaci (ikonka vlevo)
- Ve formuláři dole zvolte automatické prodlužování a změny uložte
- Vraťte se do seznamu domén, zaškrtněte vaše důležité domény a vpravo dole pod seznamem zvolte přesunout do složky: důležité
Tím jste určili, že domény uložené do složky „důležité“ budou automaticky před expirací prodlouženy (pokud máte aktivní zálohový účet a je na něm dostatečný kredit). Ostatní domény, které nemají složku nebo jsou v jiné složce, se budou řídit globálním nastavením.
Automatické prodloužení
Jednou z možností chování před expirací je automatické prodloužení. K tomu je potřeba mít aktivní zálohový účet a mít na něm dostatečný kredit.
První pokus o prodloužení se provádí 10 dní před expirací. Pokud se to nezdaří, opakují se pokusy v denním intervalu. Jestliže není služba prodloužena ani 3 dny před expirací, jsou zákazníkovi zasílána upozornění o nedostatečném kreditu.
POZOR! – Automatické prodloužení používejte s rozmyslem. 10 dní před expirací se služba sama prodlouží, strhne se vám kredit a takový úkon již nelze vzít zpět! Pokud si to následně rozmyslíte, není možné kredit vrátit.
Automatické prodloužení není realizováno, pokud u služby již existuje nezaplacená výzva k platbě.
Upozorňení na expiraci prostřednictvím PUSH notifikací
Výchozím prostředkem pro zasílání upozornění na expiraci služeb jsou e-mailové zprávy. Upozorňování pomocí e-mailů nelze deaktivovat. Navíc je možné přijímat upozornění na expiraci služeb prostřednictvím webových PUSH notifikací.
Pro příjem PUSH notifikací s upozorněním na expiraci služeb je nutné mít povolené PUSH notifikace v příslušném zákaznickém účtu a alespǒn jeden aktivní token prohlížeče s povolením pro zasílání push notifikací s upozorněním na expiraci služeb – viz Push notifikace.
Push notifikace s upozorněním jsou zasílány v závislosti na nastavení chování služeb před expirací. Globální nastavení zasílání push notifikací je také možné přepsat v nastavení u složek.
Přehled zasílaných push notifikací:
- výzva s upomínkováním
- 1. notifikace – 14 – 30 dní před expirací služby (podle typu služby). Po kliknutí na notifikaci se otevře stránka pro prodloužení příslušné služby v zákaznické administraci.
- 2. notifikace – 8 dní před expirací služby – upozornění na nezaplacenou objednávku prodloužení. Po kliknutí na notifikaci se otevře stránka s detailem objednávky v zákaznické adminsitraci.
- 3. notifikace – 5 dní před expirací služby – upozornění na nezaplacenou objednávku prodloužení. Po kliknutí na notifikaci se otevře stránka s detailem objednávky v zákaznické adminsitraci.
- výzva bez upomínkování – 14 – 30 dní před expirací služby (podle typu služby) se odešle notifikace totožná s 1. notifikací z předchozího bodu
- bez výzvy, pouze upozornění – 14 – 30 dní před expirací služby (podle typu služby) se odešle notifikace totožná s 1. notifikací z prvního bodu
- automatické prodloužení – notifikace jsou odesílány pouze v případě, že z nějakého důvodu nedojde k automatickému prodloužení. 1. notifikace je v takovém případě odeslána 3 dny před expirací služby a následně každý den do data expirace služby. Po kliknutí na notifikaci se otevře stránka pro prodloužení příslušné služby v zákaznické administraci.
- nedělat nic – nejsou zasílány žádné notifikace