Microsoft 365 Business Standard vs mailhostin u WEDOS
Dobrý den,
aktivoval jsem si službu Microsoft 365 Business Standard, nicméně emailové schránky si chci ponechat u WEDOS, dokážete mi poradit, jak nastavit na straně Microsoft 365 záznam o doméně, aby vše fungovalo správně ? Nyní mi z prostředí Microsoft 365 nechodí žádné emaily (ani upozornění). Situaci nastíním níže:
U WEDOS mám doménu „domena.cz“ a k ní emailové schránky „prvnichranka@domena.cz“ a „druhaschranka@domena.cz“.
U Microsoft mám Microsoft 365 Business Standard zaregistrován na „prvnischranka@domena.cz“ a v případě, že chci zaslat email na „druhaschranka@domena.cz“ tak email nelze doručit. Microsoft tu schránku hledá u sebe a ne u WEDOSu. Pokud bych ale použil email „test@seznam.cz“ tak email ze strany MS odejde. Předpokládám, že někde musím na straně MS říct, že má používat MX záznamy WEDOSu, ale nevím kde.
Předem díky za odpověď.
3 Answers
Dobrý den,
obdobný dotaz byl řešen na
https://techcommunity.microsoft.com/t5/office-365/add-a-domain-but-not-email/m-p/192836
https://techcommunity.microsoft.com/t5/office-365/add-my-domain-to-365-without-email/m-p/1627304
Tedy doménu můžete v Microsoft 365 ověřit pomocí TXT záznamu (viz. odkaz od kolegy) a pak ji používat se službami Microsoft 365. Při použití mailových služeb WEDOS pak v DNS domény musíte mít pouze naše MX záznamy, aby byla veškerá pošta doručována pouze na naše servery.
V té dokumentaci se ale píše o situaci, kdy chci doménu a mail hosting přenést na stranu Microsoft 365, nicméně já bych rád si ponechal mail hosting na straně WEDOSu.
Zdravím,
mělo by to být možné dle dokumentace ZDE. MX záznamy WEDOSu jsou
1 wes1-mx1.wedos.net
1 wes1-mx2.wedos.net
10 wes1-mx-backup.wedos.net
Číslovka před záznamem znamená prioritu, je potřeba nastavit všechny 3 záznamy. Případně bych doporučil ještě nastavit SPF záznam.