Migrace e-mailu bez wedos hostingu
Dobrý den,
mám zřízený WedosSite a převedenou doménu infodomovina.cz do správy Wedos. Do konce měsíce zruším web stránky u stávajícího poskytovatele (e.stranky.cz) u kterých mám i 1 mail. Lze samostatně převést mail k uvedené doméně hned, aniž bych potřeboval migrovat stávající data (mám staženo do poštovního klienta Thunderbird v PC)? Co pro to mám udělat? Jak dlouho trvá převod e-mailu, resp. s jak dlouhým výpadkem musím počítat. Předpokládám, že mi bude do poslední chvíle (do zrušení u stávajícího poskytovatele) poštu můj poštovní klient stahovat do PC. Hrozí pak ztráta nějaké e-mail korespondence než naběhne pošta u Vás?
4 Answers
Dobrý den,
vy máte nastaveny DNS servery jiné než naše, DNS záznamy musíte zadat tam, ne u nás (nethost).
Dobrý den,
ano, migrace se týká jen webhostingu. E-maily u služby Website můžete mít také (varianta Profi a Premium), ale migraci musíte tedy provést ručně, například přes e-mailového klienta.

Dobrý den,
to jsem vám psal, dokud nezměníte MX záznamy, budou e-maily fungovat od původního poskytovatele. MX záznamy najdete v administraci Wedos v detailu dané služby, návod na práci s DNS záznamy najdete zde.

Netuším které nastavení záznamu si zvolit. Já dělám do včel 🙂 Tohle je pro mne bohužel španělská vesnice 🙁

Asi to bude chtít ještě něco jiného. Mám uvedeno v administraci: Doména nevyužívá žádný z našich nameserverů. Jestli chcete využívat naše DNS, je nutné si nastavit alespoň jeden náš nameserver u domény v registru domén.
Dobrý den,
využít můžete automatickou migraci e-mailů.
Vše si můžete dopředu připravit, kdy si na novém webhostingu připravíte adresy a migrujete zprávy a poté si jen změníte MX záznamy. Do té doby vám půjdou e-mailové zprávy z původního nastavení.

Děkuji za reakci. Já ale webhosting u Wedosu zřízený nemám, protože ho nepotřebuji a mám jen zřízený WebSite a převedl jsem zprávcovství vlastní domény na Wedos. Podle dosavadních informací se migrace týká jen když mám zřízen webhosting.
Podařilo se mi zřídit e-mailovou schránku (mám službu Premium WebSite) se stejným názvem jako mám v provozu stále u původního poskytovatele. Když pošlu do této schránky zprávu, v poštovním klientovi wedos ji v doručených nemám. Když odsud pošlu zprávu na jiný můj mail, tak odejde a dostanu ji. Kde je problém?