Natavenie e-schránok

Vyřešeno730 zhlédnutíZákaznická administrace
0

Dobrý deň,

pri nastavovaní e-kont máme možnosti, ktorým nerozumiem.

V povoleniach je prihlásenie, odosielanie a doručovanie. Znamená to napr., že systém dáva možnosť zakázať prihlásenie sa do e-konta? Prípadne, že do e-schránky nie je možné nič poslať?

V ďalšom nastavení je odosielanie z akejkoľvek adresy v rámci služby. Čo pre e-konto meno@domena toto znamená?

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
JŠ255861 Vybral nejlepší odpověď 31. 3. 2022
0
43.68K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

k vašim otázkám:

  • zákaz přihlášení do schránky – slouží k zamezení přihlášení do dané schránky, například chcete danému uživateli zamezit vstup do schránky
  • zákaz odesílání – slouží k zamezení odesílání zpráv z dané schránky
  • zakázání doručování – zakáže přijímat e-maily v dané schránce
  • možnost odeslání z jakékoliv adresy služby – můžete odeslat e-maily z adresy, která neexistuje, například máte vytvořenou schránku mail1@domena.tld, ale chcete použít např. mail2@domena.tld.

Výše uvedené je vhodné například pro správu a kontrolu více schránek pro více uživatelů u dané služby.

Role: Podpora
JŠ255861 Vybral nejlepší odpověď 31. 3. 2022
0
55.23K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

infomace ohledně správy schránek naleznete zde

Role: Podpora Vizitka: CMS specialista
MV270050 Odpověděl na otázku 7. 1. 2022
0

Ou,

asi som sa neopýtal jasne.

K čomu slúži zákaz prihlásenie sa do e-schránky? Ako a v akom prípade je využiteľný? To akože doručovanie je možné a dokonca som povolil posielanie z uvedenej e-adresy? Ako z danej e-adresy posielam e-poštu, keď sa do danej e-schránky nemôžem prihlásiť?

K čomu slúži zákaz posielania správ zo schránky/z adresy? Tu si viem predstaviť automatický odpovedač, ale túto možnosť tento hosting neposkytuje. Takže k čomu je táto možnosť?

K čomu a kedy je použiteľný zákaz doručovania e-pošty na uvedenú adresu? To by znamenalo, že mi nikto nemôže poslať vlastne nič… Takže čosi ako nemonitorovaná e-schránka, alebo všetko automaticky mazané.

Ako je využiteľné a čo to vôbec znamená – možnosť odosielania z akejkoľvek adresy služby. Predpokladám, že aj bez povolenia tohoto môžem posielať z akejkoľvek e-adresy, pokiaľ nevyužijem pri nejakej e-adrese absurdnú vyššie spomenutú možnosť zákazu posielania správ z danej e-adresy. takže ak mám meno@domena, tak posielam z meno1@domena a zároveň aj z meno@domena? Ak nie aké je porovnanie s aliasom?

Role: Zákazník
MV270050 Změnil status na publikováno 7. 1. 2022
1

Dobrý den, je to přesně tak, jak píše podpora výše, pro lepší pochopení napíšu ještě nějaké příklady pro reálné využití:

– zákaz přihlášení do schránky – máte firmu, v ní pracuje nějaký zaměstnanec s přístupem k emailové schránce a ten u vás bude končit. E-mailová schránka ale bude ve tvaru jmenoprijmenipracovnika@nazevfirmy.cz a budou do ní z webu chodit všechny objednávky z online formuláře, protože to měl právě on na starost. Než se rozhodnete, co s e-mailem dále uděláte, můžete zaměstnanci jednoduše zablokovat možnost přihlašování, takže do schránky bude i nadále chodit pošta, ale daný zaměstnanec se k ní nedostane. Můžete například použít i nějaký filtr pro automatické přesměrování veškeré příchozí pošty na jinou adresu, aby emaily zatím chodily někomu jinému než změníte adresu ve formuláři na webu.

– zákaz odesílání pošty – máte firmu, do e-mailových schránek vašich zaměsrnanců chodí objednávky z webu a ti je mají zpracovat. Máte tam ale nějakého zaměstnance, který je u vás krátce a tak ho chcete nejprve zaučit pro práci s objednávkami uvnitř firmy a až se později zaučí, tak ho teprve seznámit s tím, jak má komunikovat se zákazníkem, aby Vám nedopatřením nezkazil obchod. Zaměstnanec tak dokáže poštu přijímat, ale ne odesílat.

– zákaz přijímání pošty – hodí se zejména v situacích, kdy někomu něco posíláte, ale už si nepřejete, aby Vám na danou adresu odpovídal. Typickým příkladem je třeba klasické noreply@nazevfirmy.cz nebo neodpovidejte@nazevfirmy.cz . Možno využít například pro vygenerování náhradního hesla k příhlášení do vašeho webu.

– odesílání emailů z jakékoliv adresy v rámci služby – v nastavení emailové schránky na webu https://webmail.wedos.net/ kliknete v levém menu na „Profily“ a vytvoříte nový profil s libovolnou adresou před zavináčem, za ním pak bude klasicky název vaší domény. Pokud tedy přistupujete na uvedený web pod přihlašovacím jmenem josef.novak@nazevmojidomeny.cz, můžete si vytvořit další adresu petr.novak@nazevmojidomeny.cz, ze které jste taktéž schopen posílat poštu – při odesílání jen vyberete danou e-mailovou adresu ze seznamu.

Role: Zákazník+ Web: https://kb.wedos.com/cs/ Vizitka: Pokud máte nějaký problém, prosím, popište co nejvíce podrobností. Na dotazy typu "nejde mi web, potřebuji ho spravit", se odpovídá velmi těžce - nikdo jiný netuší, jestli využíváte WordPress, Drupal, Joomlu, Prestashop, .., zda se jedná o čistou instalaci nebo nefunguje zaběhnutý web. V ideálním případě přiložte i adresu daného webu, aby se podpora a komunita mohly podívat na konkrétní problém a nemusely si ho představovat. Doporučuji se také podívat na https://kb.wedos.com/cs/ , kde najdete spoustu užitečných rad na vyřešení vašich problémů s webem :)
FM182728 Odpověděl na otázku 8. 1. 2022