Nefunkční email po zakoupení webhostingu
Dobrý den,
po včerejším zakoupení webhostingu k doméně wesa.cz mi přestali chodit emaily na gmail, který mám nastaven na ****@****.cz.
Vrací mi zprávu , že není server správně konfigurován.
Jak prosím mohu změnit nastavení u webhostingu, aby email opětsprávně fungoval ?
Děkuji za brzkou odpověď.
S pozdravem Veselý T.
PS: náhradní email k doručení zprávy : ****@****m.cz
7 Answers
Vyřešeno , děkuji za pomoc.
Sepíši shrnutí pro všechny ostatní:
Problém : Nefunkční email google (gmail).
Po objednání nového webhostingu se změnili DNS záznamy na originální ( má chyba, neměl jsem při objednání zaklikávat nastavení DNS)
Řešení : změna MX záznamů na MX google
V nastavení DNS odstranit pouze MX záznamy wedosu a nastavit MX záznamy googlu viz. níže. Při zadávání MX záznamů nezadávat název – nechat prázdný (dělal jsem tuto chybu a emaily se v gmailu neukazovaly)
MX googlu –
1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
Dále se mi po těchto změnách podařilo špatně nastavit A záznam wedosu , kdy sice byl na správnou IP , ale v názvu IP nebyl znak * , takže se mi stránky ukazovali pouze na http://mojestranky.cz ,ale již ne s www. tedy http://www.mojestranky.cz, což byla další moje chyba při nastavovaní záznamů.
Ještě si nastavte A záznam s * v názvu na IP adresu 89.221.213.68
Ten slouží pro směrování všech subdomén. www je také subdoména, a protože pro ni nemáte nastavený A záznam, není kam vás při dotazu nasměrovat.
Dobrý den,
takže chybu jsem dělal při zadávání MX záznamů. kdy jsem vyplnil i název ( mělo zůstat prázdné). Nyní již emaily fungují jako mají.
Problém nyní je že nefunguje webhosting s doménou.
V případě zadání do prohlížeče www.wesa.cz web nenačítá, při zadání adresy bez www. . pouze wesa.cz načte. HTACCESS je ve složce WWW původní bez změny.
dále jsou nastaveny v DNS :
key1.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key1.dkim-we.wedos.net
key2.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key2.dkim-we.wedos.net
ftp
1800
CNAME
231066.w66.wedos.net
1800
A
89.221.213.68
Má být ještě někde něco co brání v načítání stránky s WWW ? Děkuji za odpověď.
Zdravím, tak zkouším znovu, avšak stejně nefunguje.
Jediné co se změnilo bylo nastavení DNS ( lze vrátit původní ze včerejšího dne?)
Můžete prosím zkontrolvat dané nastavení u domény a webhotingu na wesa.cz ?
Ctak jak je nyní nastaveno , tak email ze seznam.cz odejde , již se nevrátí s tím, že nejde doručit, avšak na gmail (****@****.cz) nic nepříjde. nastavení MX je z googlu ( používám google apps.
Předem děkuji za jakoukoliv pomoc.
Dobrý den,
děkuji za Vaši pomoc. Mám dotaz ohledně kontroly nastavených MX záznamů. Bohužel se mi ani po další hodině nepromítly do nastavení. Když dám diagnostiku u domény , tak je ve výpisu uvedeno, že nejsou nastaveny MX.
Pokud se dívám do záložky webhosing , tak je vlevo uvedeno :
WWW IPv4
89.221.213.68
WWW IPv6
FTP
231066.w66.wedos.net
MX
wes1-mx1.wedos.net
wes1-mx2.wedos.net
wes1-mx-backup.wedos.net
SMTP(S)
smtp-231066.m66.wedos.net
IMAP(S)
imap-231066.m66.wedos.net
POP3(S)
pop-231066.m66.wedos.net
Webmail
https://webmail.wedos.net/
Bylo by prosím možné vrátit nějak nastavení ještě před objednáním webhostingu , aby mi začal opět fungovat email?
nyní se již při odesílání z druhého emailu neobjevuje zpráva , že je email nedoručitelný, avšak v gmailu se mi bohužel nic nezobrazí.
Předem děkuji za pomoc.
Děkuji za informace, a anonymizaci emailu.
Nyní budu čakat než se zprovozní.
Pro ostatní –
MX záznamy jsem nastavil na:
1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
ponechal jsem i MX na wedos ( doufám že to nebude ničemu vadit)
U google apps jsem ponechal cname: ghs.google.com
Dobrý den,
zakoupením webhostingu se vám automaticky změnily DNS záznamy na webhosting (to lze v objednávce zrušit). Vidím, že jste si je již nastavil zpět na Google, do hodiny by to tedy mělo být v pořádku.