whitelist / webmail
Dobry den,
na hostingu f. WEBER-MLYN je nekolik email. uctu. U jednoho z nich (objednavky@acana.cz) nam neprichazel email od klienta. Po prohledani SPAMu jsem jeho email (info@zooshop-eu.cz) oznacil jako ne-spam, zaroven jsem ho priradil do whitelistu a i presto od zakaznika vcerejsi email prisel znova do SPAMu. Ma otazka zni – funguje whitelist korektne (nastavuji to pres webmail pod touto schrankou)? Pripadne prosim o navod jak to nastavit jinak / lepe. Posledni varianta me napada nastavit whitelist primo v administraci hostingu avsak tam bych nastaveni provadel nad celym hostingem, coz mi neprijde idealni. Diky za odpoved. S pozdravem za f. WEBER-MLYN, Josef Volmut
8 Answers
Dobrý den,
whitelist Vám bohužel v případě absence SPF záznamu nepomůže. U domény zooshop-eu.cz je tedy potřeba nastavit SPF záznam.
Dobrý den,
whitelist funguje.
To, že Vám email spadne do spamu hned neznamená, že je na blacklistu.
Zkuste postupovat dle https://help.wedos.cz/otazka/maily-odemne-casto-konci-ve-spamu/35868/
Dobry den, zrejme jsme se nepochopili. Popisuji situaci, kdy email, ktery prichazi z emailu klienta (info@zooshop-eu.cz) na email nas (objednavky@acana.cz), ktery hostuje u Wedosu je dorucen do me schranky, avsak je chybne diagnostikovan a je prehozen do SPAMu.
Nastaveni pro adresu klienta do whitelistu na urovni webmailu Wedosu nepomohlo a nasledny email, ktery klient za x dnu poslal zaslal, byl i opet presunut do SPAMu.
Uvedene reseni nasazeni SPF je v tomto pripade naprosto irelevantni. Zaroven nemohu preci nutit klienta aby si nasadil SPF.
Potreboval bych podporu spise od Wedosu (neco jako L2/L3 support) s moznosti mrknout se na konfiguraci (pripadne na uvedeny problem/log), nez odpoved od mistnich Ferdu (berte to s nadsazkou).
Diky reakci. Za f. WEBER-MLYN, Josef Volmut (602170105)
Dobrý den,
máte to nastavené správně. Můžete nám, prosím, zaslat hlavičku posledního emailu, který Vám spadl do spamu?
Děkujeme.
Dobry den, dekuji za overeni a pripadne reseni. Hlavicku konkretniho emailu uvadim nize (dal jsem to jako php kod aby se to zobrazovalo „normalne“). Uvedeny email byl odeslan v utery a byl dorucen do nasi schranky (objednavky@acana.cz) avsak umisten do SPAMu a to presto, ze jsem cca tyden predtim (pri shodnem problemu) uvedl email klienta u do whitelistu.
Diky za reakci. Jakmile bude provereno, vyzadal bych si od klienta „dalsi“ test / overeni ze vse funguje jak ma.
S pozdravem, Josef Volmut
Return-Path: <info@zooshop-eu.cz> Delivered-To: objednavky@acana.cz Received: from wes1-mx9.wedos.net ([10.36.200.6]) by wes1-im3.wedos.net (Dovecot) with LMTP id ycO6GF61GWB+bQAA+nBC+w for <objednavky@acana.cz>; Tue, 02 Feb 2021 21:26:06 +0100 Received-SPF: none (zooshop-eu.cz: No applicable sender policy available) receiver=wes1-mx9-0.wes1-mx9.hosting.svc.cluster.local; identity=mailfrom; envelope-from="info@zooshop-eu.cz"; helo=icewarp.savana.cz; client-ip=217.16.187.43 Received: from icewarp.savana.cz (smtp2.savana.cz [217.16.187.43]) (using TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits)) (No client certificate requested) by wes1-mx9.wedos.net (Postfix) with ESMTPS id 4DVbtP4RgtzBrKX for <objednavky@acana.cz>; Tue, 2 Feb 2021 21:26:05 +0100 (CET) Received: from HlavniPC ([178.255.168.196]) by icewarp.savana.cz (Savana Mail Server) with ASMTP (SSL) id 202102022113571965 for <objednavky@acana.cz>; Tue, 02 Feb 2021 21:13:57 +0100 Reply-To: <info@zooshop-eu.cz> From: =?utf-8?Q?Petr_Hlad=C3=ADk?= <info@zooshop-eu.cz> To: =?utf-8?B?J1bEm3JhIEjFmcOtYmFsb3bDoSc=?= <objednavky@acana.cz> Subject: =?utf-8?Q?_Hlaspol_s.r.o._-_objedn=C3=A1vka?= Date: Tue, 2 Feb 2021 21:13:56 +0100 Message-ID: <08b701d6f99f$efecacf0$cfc606d0$@zooshop-eu.cz> MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_08B8_01D6F9A8.51BA3CB0" X-Priority: 1 (Highest) X-MSMail-Priority: High X-Mailer: Microsoft Outlook 14.0 Thread-Index: Adb5nJLettsYl0iWT+2p/N9arPcoWA== Content-Language: cs Importance: High X-Spamd-Bar: ++++ X-Spam-Status: Yes, score=4.65 X-Rspamd-Server: wes1-mx9-0 X-Spam-Level: **** X-Spamd-Result: default: False [4.65 / 15.00]; ARC_NA(0.00)[]; HAS_REPLYTO(0.00)[info@zooshop-eu.cz]; BAYES_SPAM(10.00)[100.00%]; FROM_HAS_DN(0.00)[]; TO_MATCH_ENVRCPT_ALL(0.00)[]; IP_SCORE(-3.05)[ip: (-9.11), ipnet: 217.16.176.0/20(-4.00), asn: 43541(-2.03), country: CZ(-0.09)]; MIME_GOOD(-0.10)[multipart/alternative,text/plain]; PREVIOUSLY_DELIVERED(0.00)[objednavky@acana.cz]; DMARC_NA(0.00)[zooshop-eu.cz]; AUTH_NA(1.00)[]; RCPT_COUNT_ONE(0.00)[1]; NEURAL_HAM_LONG(-3.00)[-1.000,0]; MIME_TRACE(0.00)[0:+,1:+]; TO_DN_ALL(0.00)[]; MX_GOOD(-0.20)[cached: mx1.savana.cz]; GREYLIST(0.00)[pass,body]; REPLYTO_ADDR_EQ_FROM(0.00)[]; R_SPF_NA(0.00)[]; FROM_EQ_ENVFROM(0.00)[]; R_DKIM_NA(0.00)[]; HAS_X_PRIO_ONE(0.00)[1]; ASN(0.00)[asn:43541, ipnet:217.16.176.0/20, country:CZ]; MID_RHS_MATCH_FROM(0.00)[]; RCVD_TLS_LAST(0.00)[]; RCVD_COUNT_TWO(0.00)[2] X-Rspamd-Queue-Id: 4DVbtP4RgtzBrKX X-Spam-Flag: YES X-Spam: Yes This is a multipart message in MIME format.
Dobry den,
a tuto odpověd myslíte opravdu vážně? Mám kontaktovat někoho, aby si nastavil na své doméně SPF (krom toho že nebude vědět o co jde….a proč by to dělal kvuli nam/mne, kdyz vsem ostatnim emaily chodi)? Mame snad poucit cely internet aby si nasadil SPF? Vzyt je to nesmysl.
Pokud zde nebudu vystupovat jako IT technik ktery vi o cem mluvi ale jako noname Franta…tak mi rikate, Franto, rekni Karlovi at si nastavi SPF. Karel … a Franto proc to mam delat? Franta … no protoze mi to rekl nekdo na tech internetech…a nechodi mi od tebe emaily! Karel….ale mne a vsem mym znamym chodi. Nechodi jen tobe. No to je ale TVUJ problem. Nazdar!
Ocekavam od vas jine reseni jak docilit, aby emaily od klienta chodily do schranky a ne do spamu – napr. funkcni whitelist. Jinak to neni whitelist ale klikatko ktere nic nedela! Mit pro klienty primou navaznost whitelistu na SPF – to si delate srandu, ze ano?
Chyba proste neni u klienta (od nej byl email odeslan korektne vsem; a tem, kterym email odeslal, email dorazil v poradku), ale jen na nasi/resp. vasi strane vznikl problem (na wedos mail server zprava tez dorazila viz log, ale problem byl v chybne diagnostice spam/ne-spam). Ocekaval bych tedy ze vas klient (ja) si muze zvolit, co je/neni spam. A proto existuje reseni, jmenuje se whitlist/blacklist.
Chtelo by to nekoho z podpory L3 nikoli L2. Nebo navrhnout jiny napad, jak problem vyresit. Neverim, ze domena zooshop-eu.cz je jedina, ktere chybi SPF. To mi chcete rici ze emailu vasich klientu zahazujete tolik? A ani jim nedate moznost definovat co je/neni spam pres whitelist?
Diky za reakci.
S pozdravem, Josef Volmut
Dobrý den,
pročetl jste si hlavičku emailu, kterou jste uvedl? Pokud bude mít dotyčný tak špatné spam score, tak mu nic jiného než nastavit SPF záznamy pro zvýšení důvěryhodnosti emailu nezbude.