Zpoždění informace o nedoručitelném emailu

Vyřešeno2.27K zhlédnutíDomény
0

Dobrý den,

již několikrát došlo k tomu, že mi přišla informace o nedoručitelném mailu (překlep v adrese) až po pěti dnech. Jedná se o chybu nebo je možné prodlevy ovlivnit nějakým nastavením?

Děkuji a přeji hezký den.

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
RM130195 Vybral nejlepší odpověď 8. 1. 2020
0

Pokud byste poslal e-mail na neexistující doménu, odpověď o nedoručení přijde ihned. Ale v tomto případě doména „seznem.cz“ existuje, viz dále. Poštovní server se snaží o doručení e-mailu. Tato doména nemá žádné poštovní záznamy (MX), ale má nastaven klasický A záznam, který se použije v případě, kdy žádné poštovní záznamy nejsou definovány. Takže poštovní server se snaží doručit tento e-mail na server definovaný A záznamem. Jenže na IP adrese cílového serveru nenaslouchá žádná SMTP služba, takže poštovní server se opakovaně pokouší s cílovým serverem spojit (a opakovaně dostává chybu connection timed out). To trvá obvykle několik dnů, než to vzdá a informuje odesílatele o nedoručení…

RM130195 Vybral nejlepší odpověď 8. 1. 2020
0

Dobrý den,

odkud a kam maily posíláte? Informaci o tom, že se mail nepodařilo z nějakého důvodu doručit, Vám zpět odesílá server na straně příjemce.

Např. pokud mail posíláte z Wedosu na Google, Seznam apod, pak Wedos neovlivní to, za jak dlouho poštovní server na druhé straně tuto zprávu „zahodí“ a pošle info o tom, že se ji nepovedlo doručit.

Role: Zákazník+ Web: https://www.techniciostrava.cz Vizitka: Jsi-li programátor, prohraješ s počítačem, výrobcem HW a uživatelem. Jsi-li tester, prohraješ se všemi.. Programováním i testováním se to snažím vyvrátit :-)
PĎ182625 Odpověděl na otázku 27. 12. 2019
0

Dobrý den,

díky za info jedná se o překlep …@seznam.cz -> …@seznem.cz

Doména je registrovaná a zároveň je pod správou Wedosu, ale opravdu nevím jestli mají zřízen mail na doméně spolu s doménou nebo mají svůj VPS, kde to běží nebo nemají mail službu vůbec.

Chápu, že je neovlivníte chování třetí strany, pokud nevyužívají přímo vaši službu.

Děkuji a přeji hezký den.

Role: Zákazník
JŠ246155 Změnil status na publikováno 28. 12. 2019
0

Dobrý den,

díky za rozšíření informace o dané situaci. A není možné v takové situaci odesílateli automatizovaně odeslat nějaký typ notifikace o dané situaci (pokouším se doručit, ale nevypadá to moc nadějně …) před tím něž padne definovaný počet timeoutů a server se přestane pokoušet zprávu doručit. Jedná se mi především o to, že v případě, probíhá-li firmení komunikace např. se zákazníkem, tak by se hodilo vědět, že je něco nestandardně.

Děkuji a přeji hezký den.

Role: Zákazník
LV259412 Změnil status na publikováno 29. 12. 2019
0

Zdravím,

obávám se, že to zřejmě nebude možné, pokud vyloženě ten server nespravujete a nemáte přístup k logu, frontě zpráv atd. Já jako postmaster každý den kontroluju výpisy z logu a hned vidím, pokud je nějaký problém. Je možné mít nastaveného poštovního klienta (Webmail, MS Outlook, atd) tak, aby byla zaslána notifikace, zda byla zpráva doručena na server, případně zda byla přečtena adresátem. Ale to asi taky nebude úplně to pravé. 🙂

MZ61249 Odpověděl na otázku 30. 12. 2019