Co je help.wedos.cz
Provozovatelem help.wedos.cz je společnost WEDOS Internet, a.s. Projekt je v současné době v otevřeném beta testu. To znamená, že ačkoliv je vše funkční a kdokoliv jej může využívat, stále můžete narazit na nějakou chybu anebo nedostatek, který může mít vliv na samotnou funkčnost. Dále hledáme zpětnou vazbu od uživatelů, abychom mohli projekt zlepšovat. Jakékoliv chyby, problémy, nedostatky anebo návrhy nám prosím pošlete přes kontaktní formulář
Co je cílem projektu
Projekt help.wedos.cz je součástí rozsáhlého projektu, na jehož základě vybudujeme obrovskou znalostní bázi, která bude obsahovat pomoc, návody a dokumentaci k řešení problémů s běžnými i složitějšími problémy internetových technologii, tvorby webu, správy serveru a mnoha dalších témat, které se dotýkají provozu webových projektů.
Svou aktivní účastní nám pomáháte tuto vizi naplnit. Děkujeme!
Jak vytvořit otázku
Na help.wedos.cz můžete pokládat tématické otázky, pokud zapadají do některé z předem připravených kategorií. Dále můžete odpovídat ostatním členům komunity a pokusit se vyřešit jejich problém.
Než danou otázku položíte, důrazně doporučujeme se pokusit daný problém vyhledat pomocí vyhledávacího formuláře, který je umístěn na každé podstránce včetně úvodní stránky. Pakliže se Vám i přes tuto snahu nedaří nalézt odpověď na Váš problém, přejděte na tlačítko Zeptat se, které vyvolá formulář pro vytvoření dotazu. Na stránce help.wedos.cz je možné vytvořit 2 typy otázek.
Soukromá
Soukromá otázka je určená zejména pro otázky citlivé na povahu informací obsažených v pokládané otázce. Tato otázka je viditelná pouze pro uživatele s rolí Podpora (zaměstnanec WEDOS Internet, a.s.) a autora otázky.
Pokud moderátor uzná za vhodné, tak může být otázka publikována. Hlavně pokud bude přínosná i pro ostatní.
Zároveň moderátor může zvolit vhodnější formu komunikace (kontaktování na e-mail, pozvat si Vás na online chat). Důležité upozornění – v beta testu není takováto podpora garantována.
Veřejná
Veřejná otázka je určena pro všechny ostatní typy otázek, které jsou viditelné pro všechny přihlášené i nepřihlášené uživatele. Takže odpověď můžete dostat jak od zaměstnance WEDOSu, tak od kohokoliv jiného, který mávytvořený uživatelský účet a splňuje podmínky pro registraci.
Snažte se vytvořit otázku veřejnou, aby odpověď byla užitečná pro všechny následující čtenáře.
Odpověď jako nejlepší
Pro větší přehlednost a orientaci všech otázek je možné každou otázku uzavřít vybráním té nejlepší odpovědi. Tuto možnost má jak zaměstnanec WEDOS Internet a.s., tak autor samotné otázky. Z tohoto důvodu bychom rádi požádali všechny autory otázek o to, aby pokud jsou s odpovědí na svůj dotaz spokojeni, využili funkci „vybrat nejlepší„.
Komunitní pravidla
- Každý příspěvek je moderován. Abychom zachovali maximální informační hodnotu a případně řešili dotazy individuálně, tak každý příspěvek je ručně moderován. Ale nebojte držíme pohotovost 24/7, takže většina příspěvků je schválena do pár hodin a rovnou zodpovězena.
- Každý příspěvek by měl být zaměřen na IT a nebo služby WEDOS Internet, a.s. s tím spojené
- Dbejte na to, aby z nadpisu bylo jasné o co jde. Máme tady hodně expertů, kteří nemají moc času, a tak si vybírají jen zajímavé dotazy, které mohou rychle zodpovědět. Výstižným nadpisem přilákáte jejich pozornost a zvýšíte šanci na rychlou odpověď.
- Pokud je web na který odkazujete Váš, tak se nebojte to přiznat. V komunitě se nachází hodně členů, kteří sami píší návody jak řešit různé IT problémy. Pokud patříte mezi ně a Váš návod se hodí tazateli, tak do příspěvku napište řešení problému (klidně citaci z Vašeho webu) a pak vložte odkaz s tím, že jste autorem textu.
- Každý příspěvek může být zveřejněn, pokud je otázka přínosná pro ostatní členy komunity help.wedos.cz
- Všechno co napíšete se stane součástí projektu. Texty a nahraná multimédia chceme použít pro vytvoření rozsáhlé znalostní báze viz. Co je cílem projektu.
- Chovejme se k sobě slušně, aby se tu nikdo nebál položit dotaz. Na help.wedos.cz může položit dotaz běžný uživatel i expert. Každý si zaslouží takovou odpověď, aby jí rozuměl. Bez nutnosti skryté konfrontace anebo poukázání na nízké znalosti.
- Hlídejte si své osobní informace. Pokud k řešení není potřeba konkrétní informace, tak se vyhněte uvedení informací jako reálný email. Můžete část názvu nahradit hvězdičkami. Jestliže potřebujete pomoc s konkrétní službou u nás a jinak to nejde, tak můžete při pokládání dotazu použít zaškrtávací pole „Viditelná pouze pro moderátora.“.
- Modifikace/smazání příspěvku. Pokud by jedno z výše uvedených pravidel nebylo splněno, může moderátor smazat či modifikovat otázku či odpověď.