Nefunkční email po zakoupení webhostingu
Dobrý den,
po včerejším zakoupení webhostingu k doméně wesa.cz mi přestali chodit emaily na gmail, který mám nastaven na ****@****.cz.
Vrací mi zprávu , že není server správně konfigurován.
Jak prosím mohu změnit nastavení u webhostingu, aby email opětsprávně fungoval ?
Děkuji za brzkou odpověď.
S pozdravem Veselý T.
PS: náhradní email k doručení zprávy : ****@****m.cz

7 Answers
Vyřešeno , děkuji za pomoc.
Sepíši shrnutí pro všechny ostatní:
Problém : Nefunkční email google (gmail).
Po objednání nového webhostingu se změnili DNS záznamy na originální ( má chyba, neměl jsem při objednání zaklikávat nastavení DNS)
Řešení : změna MX záznamů na MX google
V nastavení DNS odstranit pouze MX záznamy wedosu a nastavit MX záznamy googlu viz. níže. Při zadávání MX záznamů nezadávat název – nechat prázdný (dělal jsem tuto chybu a emaily se v gmailu neukazovaly)
MX googlu –
1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
Dále se mi po těchto změnách podařilo špatně nastavit A záznam wedosu , kdy sice byl na správnou IP , ale v názvu IP nebyl znak * , takže se mi stránky ukazovali pouze na http://mojestranky.cz ,ale již ne s www. tedy http://www.mojestranky.cz, což byla další moje chyba při nastavovaní záznamů.
Dobrý den,
zakoupením webhostingu se vám automaticky změnily DNS záznamy na webhosting (to lze v objednávce zrušit). Vidím, že jste si je již nastavil zpět na Google, do hodiny by to tedy mělo být v pořádku.
Děkuji za informace, a anonymizaci emailu.
Nyní budu čakat než se zprovozní.
Pro ostatní –
MX záznamy jsem nastavil na:
1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
ponechal jsem i MX na wedos ( doufám že to nebude ničemu vadit)
U google apps jsem ponechal cname: ghs.google.com

MX záznamy WEDOSu nepoužívejte.
Zvolte si buď jedno nebo druhé. V jistých situacích by mohlo dojít k tomu, že email vlivem MX záznamu WEDOSu bude poslán na naše servery místo na Google.

Opravdu po hodině čekání gmail nefunguje.
Odstranil jsem tedy záznamy MX wedosu a uvidíme po další hod.
Dobrý den,
děkuji za Vaši pomoc. Mám dotaz ohledně kontroly nastavených MX záznamů. Bohužel se mi ani po další hodině nepromítly do nastavení. Když dám diagnostiku u domény , tak je ve výpisu uvedeno, že nejsou nastaveny MX.
Pokud se dívám do záložky webhosing , tak je vlevo uvedeno :
WWW IPv4
89.221.213.68
WWW IPv6
FTP
231066.w66.wedos.net
MX
wes1-mx1.wedos.net
wes1-mx2.wedos.net
wes1-mx-backup.wedos.net
SMTP(S)
smtp-231066.m66.wedos.net
IMAP(S)
imap-231066.m66.wedos.net
POP3(S)
pop-231066.m66.wedos.net
Webmail
https://webmail.wedos.net/
Bylo by prosím možné vrátit nějak nastavení ještě před objednáním webhostingu , aby mi začal opět fungovat email?
nyní se již při odesílání z druhého emailu neobjevuje zpráva , že je email nedoručitelný, avšak v gmailu se mi bohužel nic nezobrazí.
Předem děkuji za pomoc.

Já bych v tomto případě doporučil znovu nastavit DNS na službu dle tohoto návodu -> https://kb.wedos.com/cs/domeny/administrace-domeny/nastaveni-dns-na-sluzby/

Dobrý den, děkuji za info.
Zkusil jsem tedy nastavit, a výsledek je , že jsem odmazal MX emailu od wedosu , a zbytek ponechal.
Takto to vypadá – a já tedy budu vědět více opět za hodinu:
1800 TXT google-site-verification=rlheludNXU1167VCdfKWSetQT…[zobrazit celý záznam]
1800 A 89.221.213.68
ftp 1800 CNAME 231066.w66.wedos.net
gmail 1800 MX 1 aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 5 alt1.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 5 alt2.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 10 alt3.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 10 alt4.aspmx.l.google.com
key1.wedos-dkim._domainkey 1800 CNAME key1.dkim-we.wedos.net
key2.wedos-dkim._domainkey 1800 CNAME key2.dkim-we.wedos.net
posta 1800 CNAME ghs.google.com
Zdravím, tak zkouším znovu, avšak stejně nefunguje.
Jediné co se změnilo bylo nastavení DNS ( lze vrátit původní ze včerejšího dne?)
Můžete prosím zkontrolvat dané nastavení u domény a webhotingu na wesa.cz ?
Ctak jak je nyní nastaveno , tak email ze seznam.cz odejde , již se nevrátí s tím, že nejde doručit, avšak na gmail (****@****.cz) nic nepříjde. nastavení MX je z googlu ( používám google apps.
Předem děkuji za jakoukoliv pomoc.
Dobrý den,
takže chybu jsem dělal při zadávání MX záznamů. kdy jsem vyplnil i název ( mělo zůstat prázdné). Nyní již emaily fungují jako mají.
Problém nyní je že nefunguje webhosting s doménou.
V případě zadání do prohlížeče www.wesa.cz web nenačítá, při zadání adresy bez www. . pouze wesa.cz načte. HTACCESS je ve složce WWW původní bez změny.
dále jsou nastaveny v DNS :
key1.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key1.dkim-we.wedos.net
key2.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key2.dkim-we.wedos.net
ftp
1800
CNAME
231066.w66.wedos.net
1800
A
89.221.213.68
Má být ještě někde něco co brání v načítání stránky s WWW ? Děkuji za odpověď.
Ještě si nastavte A záznam s * v názvu na IP adresu 89.221.213.68
Ten slouží pro směrování všech subdomén. www je také subdoména, a protože pro ni nemáte nastavený A záznam, není kam vás při dotazu nasměrovat.
Anonymizoval jsem vám údaje, aby mohla otázka sloužit všem.