Nefunkční email po zakoupení webhostingu

Vyřešeno2.16K zhlédnutíWebhosting
0

Dobrý den,

po včerejším zakoupení webhostingu k doméně wesa.cz mi přestali chodit emaily na gmail, který mám nastaven na ****@****.cz.

Vrací mi zprávu , že není server správně konfigurován.

Jak prosím mohu změnit nastavení u webhostingu, aby email opětsprávně fungoval ?

Děkuji za brzkou odpověď.

S pozdravem Veselý T.

PS: náhradní email k doručení zprávy :  ****@****m.cz

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
admin Vybral nejlepší odpověď 18. 10. 2019

Anonymizoval jsem vám údaje, aby mohla otázka sloužit všem.

0

Vyřešeno , děkuji za pomoc.

Sepíši shrnutí pro všechny ostatní:

Problém : Nefunkční email google (gmail).
Po objednání nového webhostingu se změnili DNS záznamy na originální ( má chyba, neměl jsem při objednání zaklikávat nastavení DNS)

Řešení :  změna MX záznamů na MX google
V nastavení DNS odstranit pouze MX záznamy wedosu a nastavit MX záznamy googlu viz. níže. Při zadávání MX záznamů nezadávat název – nechat prázdný (dělal jsem tuto chybu a emaily se v gmailu neukazovaly)
MX googlu –
1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.

Dále se mi po těchto změnách podařilo špatně nastavit A záznam wedosu , kdy sice byl na správnou IP , ale v názvu IP nebyl znak  * , takže se mi stránky ukazovali pouze na http://mojestranky.cz ,ale již ne s www. tedy http://www.mojestranky.cz, což byla další moje chyba při nastavovaní záznamů.

Role: Zákazník
admin Vybral nejlepší odpověď 18. 10. 2019
0
RM130195 43.97K - WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

zakoupením webhostingu se vám automaticky změnily DNS záznamy na webhosting (to lze v objednávce zrušit). Vidím, že jste si je již nastavil zpět na Google, do hodiny by to tedy mělo být v pořádku.

Role: Podpora Web: https://wedos.cz Vizitka: Produktový manažer (WEDOS WebSite, WEDOS OnLine).
RM130195 Odpověděl na otázku 17. 10. 2019
0

Děkuji za informace, a anonymizaci emailu.
Nyní budu čakat než se zprovozní.

Pro ostatní –
MX záznamy jsem nastavil na:

1 ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM.

ponechal jsem i MX na wedos ( doufám že to nebude ničemu vadit)
U google apps jsem ponechal cname: ghs.google.com

Role: Zákazník
TV62356 publikoval nový komentář 17. 10. 2019

MX záznamy WEDOSu nepoužívejte.

Zvolte si buď jedno nebo druhé. V jistých situacích by mohlo dojít k tomu, že email vlivem MX záznamu WEDOSu bude poslán na naše servery místo na Google.

Opravdu po hodině čekání gmail nefunguje.
Odstranil jsem tedy záznamy MX wedosu a uvidíme po další hod.

0

Dobrý den,

děkuji za Vaši pomoc. Mám dotaz ohledně kontroly nastavených MX záznamů. Bohužel se mi ani po další hodině nepromítly do nastavení. Když dám diagnostiku u domény , tak je ve výpisu uvedeno, že nejsou nastaveny MX.

Pokud se dívám do záložky webhosing , tak je vlevo uvedeno :

WWW IPv4
89.221.213.68

WWW IPv6

FTP
231066.w66.wedos.net

MX
wes1-mx1.wedos.net
wes1-mx2.wedos.net
wes1-mx-backup.wedos.net

SMTP(S)
smtp-231066.m66.wedos.net

IMAP(S)
imap-231066.m66.wedos.net

POP3(S)
pop-231066.m66.wedos.net

Webmail
https://webmail.wedos.net/

Bylo by prosím možné vrátit nějak nastavení ještě před objednáním webhostingu , aby mi začal opět fungovat email?

nyní se již při odesílání z druhého emailu neobjevuje zpráva , že je email nedoručitelný, avšak v gmailu se mi bohužel nic nezobrazí.

Předem děkuji za pomoc.

Role: Zákazník
TV62356 publikoval nový komentář 17. 10. 2019

Já bych v tomto případě doporučil znovu nastavit DNS na službu dle tohoto návodu -> https://kb.wedos.com/cs/domeny/administrace-domeny/nastaveni-dns-na-sluzby/

Dobrý den, děkuji za info.
Zkusil jsem tedy nastavit, a výsledek je , že jsem odmazal MX emailu od wedosu , a zbytek ponechal.
Takto to vypadá – a já tedy budu vědět více opět za hodinu:

1800 TXT google-site-verification=rlheludNXU1167VCdfKWSetQT…[zobrazit celý záznam]
1800 A 89.221.213.68
ftp 1800 CNAME 231066.w66.wedos.net
gmail 1800 MX 1 aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 5 alt1.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 5 alt2.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 10 alt3.aspmx.l.google.com
gmail 1800 MX 10 alt4.aspmx.l.google.com
key1.wedos-dkim._domainkey 1800 CNAME key1.dkim-we.wedos.net
key2.wedos-dkim._domainkey 1800 CNAME key2.dkim-we.wedos.net
posta 1800 CNAME ghs.google.com

0

Zdravím, tak zkouším znovu, avšak stejně nefunguje.

Jediné co se změnilo bylo nastavení DNS ( lze vrátit původní ze včerejšího dne?)

Můžete prosím zkontrolvat dané nastavení u domény a webhotingu na wesa.cz ?

Ctak jak je nyní nastaveno , tak email ze seznam.cz odejde , již se nevrátí s tím, že nejde doručit, avšak na gmail (****@****.cz) nic nepříjde.  nastavení MX je z googlu ( používám google apps.

Předem děkuji za jakoukoliv pomoc.

Role: Zákazník
RM130195 Edited answer 18. 10. 2019
0

Dobrý den,

takže chybu jsem dělal při zadávání MX záznamů. kdy jsem vyplnil i název ( mělo zůstat prázdné). Nyní již emaily fungují jako mají.

Problém nyní je  že nefunguje webhosting s doménou.
V případě zadání do prohlížeče www.wesa.cz web nenačítá, při zadání adresy bez www. . pouze wesa.cz načte.   HTACCESS je ve složce WWW původní bez změny.
dále jsou nastaveny v DNS :


key1.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key1.dkim-we.wedos.net


key2.wedos-dkim._domainkey
1800
CNAME
key2.dkim-we.wedos.net


ftp
1800
CNAME
231066.w66.wedos.net

1800
A
89.221.213.68

Má být ještě někde něco co brání v načítání stránky s WWW ? Děkuji za odpověď.

Role: Zákazník
RM130195 Změnil status na publikováno 18. 10. 2019
0
RM130195 43.97K - WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Ještě si nastavte A záznam s * v názvu na IP adresu 89.221.213.68

Ten slouží pro směrování všech subdomén. www je také subdoména, a protože pro ni nemáte nastavený A záznam, není kam vás při dotazu nasměrovat.

Role: Podpora Web: https://wedos.cz Vizitka: Produktový manažer (WEDOS WebSite, WEDOS OnLine).
RM130195 Odpověděl na otázku 18. 10. 2019