Nelze se připojit na webhosting přes FTPS
Dobrý den,
už několikátý den se nemohu připojit na žádný ze svých webhostingů přes FTPS. Filezilla píše, že problém je s certifikátem. Pokud zkusím certifikát stáhnout (přes openssl nebo ftpl), zdá se, že je certifikát nedůvěryhodný. Nemůže to souviset s expirací kořenového certifikátu viz https://letsencrypt.org/docs/dst-root-ca-x3-expiration-september-2021/ ?
Včera jsem kontaktoval podporu na chatu a řekli mi, že provádíte migraci a že pravděpodobně dojde k nápravě „snad do konce týdne“. To je pro mě těžko akceptovatelné. Krom toho podle všeho byl jeden z hostingů již migrován (alespoň je u něj vidět PHP 8, což předtím nebylo).
Předem děkuji za informaci.
9 Answers
Dobrý den,
dle řešení u uživatele DK59694 je problém v uložišti certifikátů, který mají někteří FTP klienty. Toto uložiště je potřeba promazat a poté připojení funguje v pořádku.
https://forum.filezilla-project.org/viewtopic.php?t=10212
Mam stejny problem. Nemuzu se prihlasit z Filezilla.
Debugovaci log z Filezilly rika chyba s certifikatem:
17:58:11 Trace: Protocol: TLS1.2, Key exchange: ECDHE-SECP384R1-RSA-SHA384, Cipher: AES-256-GCM, MAC: AEAD
17:58:11 Trace: tls_layer_impl::verify_certificate()
17:58:11 Error: Failed to extract certificate trust path
17:58:11 Trace: tls_layer_impl::failure(0)
17:58:11 Status: Connection attempt failed with „ECONNABORTED – Connection aborted“.
Nainstaloval jsem si novou instanci FileZilly do virtuálky. Pak mi to napíše, že je certifikát neznámý, a pokud se podívám na detaily, tak vidím, že používáte Let’s Encrypt kořenový certifikát, kterému vypršela platnost 30. září. Přesně, jak jsem na to upozorňoval podporu včera a jak píšu úplně na začátku.
Dobrý den,
V současné době řešíme migraci všech webhostingů na nové servery, kde by měl být problém s certifikátem vyřešen.
OK, ale pak bych uvítal, kdybych znal alespoň přibližnou délku výpadku (ideálně konkrétních webhostingů, neboli jak postupuje migrace) nebo jak poznám, že už je migrace dokončena – vyjma rady, že už bude problém s certifikátem vyřešen, protože co když nebude? Z mého pohledu je to nefunkční 5 dní a z dosavadní komunikace to vypadá, že to ještě dalších 3 – 5 bude trvat, je to tak?
Dobrý den,
migrace by měla proběhnout bez výpadkově, nebo s minimálními výpadky. Dle informací z technického oddělení bychom chtěl migraci dokončit do konce týdne.