Obnova databáze ze zálohy za úplatu – jaká je reálná perioda/stáří záloh?

Vyřešeno334 zhlédnutíWebhosting#záloha #obnovení #backup backup obnova
0

Dobrý den,

dnes jsme potřebovali zálohu databáze u webhostingu NoLimit. Tu jsme nakonec nepotřebovali, podařilo vzniklé chyby opravit přímo na úrovni redakčního systému. Avšak co mne zaujalo – dnes je 1.8.2023. Váš kolega technik nám nabídl zálohu databáze z následujících dnů:

2023-05-24 03:51
2023-05-17 03:53

Zde https://www.wedos.com/cs/zalohovani/ píšete, že obnova ze zálohy může být až 7 dní stará: Obnovujeme z poslední dostupné zálohy, která tedy může být až 7 dní stará. Stáří poslední zálohy konkrétních dat sdělíme na vyžádání.

Přiznám se, že to nechápu. 🙂 Pokud může být poslední záloha stará až 7 dnů, proč nám byla nabídnuta (poslední?) záloha stará více než 2 měsíce? Jaká je tedy reálná perioda zálohování dat u webhostingu NoLimit (ne Extra varianta), kdy si o zálohu můžeme požádat?

Díky moc, tato informace bude pro nás určitě velmi užitečná.

MZ

Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
MZ61249 Vybral nejlepší odpověď 2. 8. 2023
0
49.50K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

situaci jsem opětovně prověřil. Dostupnost starších záloh bude v tomto případě způsobena přesunem databází ze starého HW na nové řešení, kdy pak následně došlo i k přejmenování DB serverů. Tedy se podařilo dohledat poslední dostupné zálohy, které jsou evidovány pod původním názvem a nedošlo ještě k jejich promazání.

Omylem jsem si toho staršího data hned nevšiml a jelikož jste situaci ihned vyřešili svépomocí, tak dále nebylo potřeba věc prověřovat.

Aktuální zálohy jsou samozřejmě dostupné taktéž a to z dat

2023-07-20 03:31
2023-07-27 04:18

Tedy ano, v rámci týdenních záloh databází je možné obvykle dohledat i o něco starší zálohu, než dojde k jejímu přepsání. Nicméně u dat na FTP bude z důvodu velikosti dostupná pouze jedna týdenní záloha (pokud se bavíme o NoLimit).

Jelikož se drtivá většina obnov týká hlavně FTP, tak je potřeba počítat s nejstarší zálohou max týden + záleží, kdy byla data konkrétně na serveru zazálohována a zda-li má smysl obnovu vůbec provádět. Každý případ obnovy může být individuální dle toho, co se na webu rozbilo či smazalo.

Zálohy každopádně držíme hlavně pro naše potřeby pro případ poruchy na serveru a dostupnost a stav záloh není garantován (viz smluvní podmínky), proto vždy důrazně doporučujeme provádět i zálohy vlastní.

Role: Podpora
MZ61249 Vybral nejlepší odpověď 2. 8. 2023
Prohlížíte 1 ze 2 odpovědí, klikněte zde pro zobrazení všech odpovědí.