Po nastavení SPF jsou odmítány maily, pokud je příjemce přeposílá na Gmail

2.05K zhlédnutíDNS
0

Dobrý den, včera jsem provedl nastavení SPF dle návodu na Vašich stránkách (https://kb.wedos.com/cs/webhosting/e-maily/e-maily-nastaveni-spf-zaznamu/#casto-kladene-dotazy) na své doméně nejakawedosdomena.cz Maily odesílám přes webový server wes1-smtp.wedos.net – viz info z nastavení v Gmailu:
EMAILUCET  <****@nejakawedosdomena.cz>
Mail is sent through: wes1-smtp.wedos.net
Secured connection on port 465 using SSL

DNS nastavení viz obrázek (DKIM je nastaveno také).

Příjemce má nastaveno automatické přeposílání na Gmail účet, tady dochází k problému a e-mail je zamítnut – detailní hlášení viz níže:
This is the mail system at host relay.web4ce.cz.

I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<****@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.102.27]
said: 550-5.7.26 The MAIL FROM domain [nejakawedosdomena.cz] has an SPF record with
a hard fail 550-5.7.26 policy (-all) but it fails to pass SPF checks with
the ip: 550-5.7.26 [93.190.48.174]. To best protect our users from spam and
phishing, 550-5.7.26 the message has been blocked. Please visit 550-5.7.26
https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more 550
5.7.26 information. s19-20020a056402521300b0043d99f453f1si1031834edd.64 –
gsmtp (in reply to end of DATA command)

Jak, prosím, správně nastavit SPF, aby odeslaná pošta z domény kobersky.cz nebyla zamítána?

Řešení podobného problému jsem našel ve Vaší KB, ale cílové řešení chybělo – odkaz na článek zde:

SPF záznam

Předem děkuji za Vaši pomoc.

S přátelským pozdravem,

LK

Role: Zákazník
LK75675 Odpověděl na otázku 4. 8. 2022
0

Dobrý den, děkuji za odpověď,

nevím, jestli máme úplně stejné vnímání. U sebe to mám nastaveno tak, že mám doménu nejakawedosdomena.cz registrovanou u Vás a všechny e-maily zasílané na ****@nejakawedosdomena.cz se mi v nastavení Vaší pošty přepošlou na ****@gmail.com a smažou se. Jako primární soukromý klient používám Gmail, tam mám nastaveno zasílání přes Vaše SMTP servery pod účtem ****@nejakawedosdomena..cz, viz předchozí obrazovka, takže tam vše nastaveno je (to jest Gmail je jako e-mailový klient již nastaven).

Příjemce má povoleno automatické přeposílání na Gmail účet. Konkrétně se přeposílá z adresy: xxxx@domenaprijemce.cz na xxxx@gmail.com Změny nastavení na straně Web4CE nejsou bohužel reálné, protože memohu administrovat mail server příjemce.

U sebe na doméně nejakawedosdomena.cz jsem musel nastavit včera SPF záznamy, protože stále více cizích e-mailů začalo být zamítáno, například řada mailů z e-shopů nebo dokonce z kontaktního centra Českých drah. K problému došlo v kaskádě 1) externí subjekt pošle na 2) ****@nejakawedosdomena.cz, a to je ihned přeposláno na 3) ****@gmail.com. V posledním kroku bylo zamítnuto, tj. při přeposílání z mé domény. Nastavení SPF zřejmě pomohlo (ale je ještě přílliš krátce na vyhodnocení) v tom, že mi nyní maily zdá se chodí a dorazí, vytvořil jsem si ovšem jiný problém, že začínají být zamítány maily, které odešlu.

Tj. v tomto konkrétním případě pošlu mail z 1) ****@nejakawedosdomena.cz na 2) ****@domenaprijemce.cz a z této adresy se přepošle na 3) ****@gmail.com Z důvodu nastavení SPF nyní v 3. kroku je mail zamítán. Před nastavením SPF na mé straně jsem nikdy problém s posíláním na konkrétní Gmail příjemce neměl.

Pokud Vás nenapadá nic lepšího, zkusím zmírnit záznam a uvidím, jestli to bude fungovat či nikoliv. Pokud Vás zajímá výsledek, který by pomohl ostatním uživatelům, dám vědět. Pokud máte nějaké další tipy, uvítám je.

Přeji hezký den a každopádně děkuji za snahu.

S přátelským pozdravem,

LK

Role: Zákazník
TP325954 Změnil status na publikováno 4. 8. 2022
Prohlížíte 1 ze 4 odpovědí, klikněte zde pro zobrazení všech odpovědí.