Restore all email

Vyřešeno392 zhlédnutíWebhosting
0

Hello

I would like to import my email to wedos , I have a zip file that I did backup from my previous host .

how do I restore it

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 12. 6. 2023
0
84.02K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

According to our system, the mailbox info is 10.38 MB as of 26.05.2023 15:01, and our diagnostic tool says the same. I cannot access the mailbox to see what e-mails are there, but it shouldn’t be empty.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 12. 6. 2023
0
84.02K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Hello,

if your previous host is still active, you can use our automatic e-mail migration tool. If not, you have to connect and import the e-mail using an e-mail client, our WebMail doesn’t support importing too many e-mails at once.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 5. 2023
0

should I use web-FTP to upload my backup mail folder to wedos

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 26. 5. 2023
0
84.02K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

No, that doesn’t do anything for your e-mails. You need to use an e-mail client. Do you use Outlook or some similar software? If not, I would suggest installing Thunderbird and importing your mail for example according to this external article.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 5. 2023
0

Okey,

I will try  Thunderbird
Actually my previous hosting still active, I use your migration tools but it not works for me !

maybe the problem with IMAP server …

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 26. 5. 2023
0
84.02K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

I see a successful migration of the info mailbox from 23.05.2023 22:00. Check it via WebMail first, maybe your e-mails are already there.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 5. 2023
0

I checked it 0KB empty mailbox 🙁

I try several time but fail to import

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 26. 5. 2023