Špatně ukládaná diakritika v databázi

Vyřešeno820 zhlédnutíWebhosting
0

Dobrý den,

do databáze ukládám data zadané z formuláře (textové pole, kde data zadává zákazník a dále hodnoty z listboxu).

Do textového pole zákazník uloží např. text „Testovací požadavek“ a do databáze se mi uloží „Testovací požadavek“.

Data, která se následně na webu vyčítají z DB, jsou zobrazována korektně. Problém je ve chvíli, kdy chci selectovat data..

Nemohu použít select * from XXXXX where nazev=’Testovací požadavek‘, ale musím použít select * from XXXXX where nazev=’Testovací požadavek‘, což je dost nepraktické..

PHP skript je vytvořený a upravovaný ve Visual Studiu, uložený ve formátování UTF-8, ve zdrojovém kódu nejsou žádné informace o kódování.

Tabulka v DB má kódování utf8_general_ci, zkoušel jsem i utf8_czech_ci, ale výsledek je stále stejný.

Díky za případný tip, co upravit.

Role: Zákazník+ Web: https://www.techniciostrava.cz Vizitka: Jsi-li programátor, prohraješ s počítačem, výrobcem HW a uživatelem. Jsi-li tester, prohraješ se všemi.. Programováním i testováním se to snažím vyvrátit :-)
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
Vybral nejlepší odpověď
0

Problém už jsem si vyřešil.

Stačí před uložením dat spustit mysql_query(„SET NAMES utf8“).

Stejně tak i při vyčítaní dat z databáze se rozhazovala diakritika, opět stačí spustit mysql_query(„SET NAMES utf8“).

Role: Zákazník+ Web: https://www.techniciostrava.cz Vizitka: Jsi-li programátor, prohraješ s počítačem, výrobcem HW a uživatelem. Jsi-li tester, prohraješ se všemi.. Programováním i testováním se to snažím vyvrátit :-)
Vybral nejlepší odpověď
Prohlížíte 1 ze 3 odpovědí, klikněte zde pro zobrazení všech odpovědí.

Categories