Wedos odmítá doručit naše maily jako SPAM

117 zhlédnutíWebhosting
0

Dobrý den,

někteří naši zákazníci, kteří hostují své maily u Wedosu, si stěžují, že jim přestaly docházet naše emaily. Po nějakou dobu jsme to chápali, neboť jsme zhruba 14 dní měli odesílání našich mailů špatně nakonfigurované (chyběl podpis DKIM a po změně serveru nedošlo k úpravě PTR záznamu). Nicméně dnes jsme již dále, vše máme nastaveno několik týdnů správně, na spamlistech nejsme, ovšem Wedos mx některým zákazníkům naše maily nadále odmítá, např. s touto hláškou:

This is the mail system at host prod.nejremeslnici.cz.

I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<****@dkbuilding.cz>: host wes1-mx1.wedos.net[46.28.106.11] said: 554 5.7.1
Spam message rejected (in reply to end of DATA command)

———- Forwarded message ———-
From: „NejŘemeslníci“ <****@nejremeslnici.cz>
To: ****@dkbuilding.cz
Cc:
Bcc:
Date: Thu, 28 Jul 2022 10:19:12 +0000
Subject: Poptávka ‚Rekonstrukce bytu‘ byla ukončena

Tento email je transakční, zákazník jej dostávat chce a dokonce si nás prý whitelistoval podle návodu. Nic nepomohlo. Kde ještě může podle vás být důvod k nedoručování, respektive, mohli byste nám prosím sdělit nějaké podrobnější info o tom, proč tyto maily nejsou doručovány?

Díky,

MB

NejŘemeslníci.cz

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 2. 8. 2022
0
PK265670 48.35K - WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

dle logů e-mail nasbírá spam skore a je pak označován jako spam viz níže. Měnili jste nějak obsah e-mailu? Případně nám prosím zašlete konkrétní hlavičky odeslaných e-mailů, které spadly do spamu. Zkuste případně zaslat e-mail v jiném znění, nějaký testovací, zda-li také skončí ve spamu. Doporučuji obsah prověřit i diagnostikou https://www.mail-tester.com/

rspamd_task_write_log: id: <62e262a0b198d_2a6ea442a542254f@prod.mail>, qid: <4LtmpT0l1TzFpVx>, ip: 93.185.110.76, from: <***@nejremeslnici.cz>, (default: T (reject): [11.64/10.00] [PHISHING(3.86){nejřemeslníci->nejremeslnici;},NEURAL_SPAM_LONG(3.00){1.000;0;},HTML_SHORT_LINK_IMG_1(2.00){},INFO_TO_INFO_LU(2.00){},DMARC_POLICY_ALLOW(-0.50){nejremeslnici.cz;reject;},MV_CASE(0.50){},FORGED_SENDER(0.30){****@nejremeslnici.cz;***@nejremeslnici.cz;},MANY_INVISIBLE_PARTS(0.30){4;},ZERO_FONT(0.30){4;},IP_SCORE(0.29){ip: (9.58), ipnet: 93.185.96.0/20(-4.56), asn: 43541(-3.47), country: CZ(-0.07);},MIME_HTML_ONLY(0.20){},MX_GOOD(-0.20){cached: ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM;},R_DKIM_ALLOW(-0.20){nejremeslnici.cz:s=prod;},R_SPF_ALLOW(-0.20){+a;},HAS_LIST_UNSUB(-0.01){},LOCAL_FUZZY_WHITE(-0.00){13:b39ab2deaa:0.53:txt;},ARC_NA(0.00){},ASN(0.00){asn:43541, ipnet:93.185.96.0/20, country:CZ;},DKIM_TRACE(0.00){nejremeslnici.cz:+;},FROM_NEQ_ENVFROM(0.00){****@nejremeslnici.cz;***@nejremeslnici.cz;},TAGGED_FROM(0.00){126949010;},TO_DN_NONE(0.00){},_HAM(-0.00){25.73%;},FROM_HAS_DN(0.00){},FUZZY_BLOCKED(0.00){rspamd.com;},GREYLIST(0.00){pass;meta;},PREVIOUSLY_DELIVERED(0.00){****@dkbuilding.cz;},RCPT_COUNT_ONE(0.00){1;},RCVD_COUNT_TWO(0.00){2;},RCVD_TLS_ALL(0.00){},TO_MATCH_ENVRCPT_ALL(0.00){}]), len: 22591, time: 72.544ms real, 19.656ms virtual, dns req: 47, digest: <031480ee5df2129fd99f96a741867b7a>, rcpts: <****@dkbuilding.cz>, mime_rcpts: <****@dkbuilding.cz>

Role: Podpora
MB313456 Edited answer 2. 8. 2022
0

Dobrý den,

díky za podnětnou odpověď. U nás nejde o jeden druh mailů, ale náhodně o různé emaily a nejsem si vědom, že bychom v poslední době měnili takto plošně jejich obsah. Moje hlavní podezření teď je, že se nám s přechodem na nový produkční server (ke kterému došlo zhruba před 6 týdny) zhoršilo skóre kvůli potížím, které jsem popsal výše a taky možná naše nová IP adresa má horší skóre IP_SCORE než předtím. Můj tip je, že jsme se před migrací serveru pohybovali někde těsně nad hranicí spamovosti a teď jsme spadli pod ni (tomu by odpovídalo i to, že jsme s doručováním mailů na Wedos měli potíže vícekrát, v různých obdobích, u různých mailů a teď se potíže zdají být větší a především trvalejší).

Každopádně, než zajdeme do větších detailů, mohu se ještě prosím doptat obecněji?

  1. Jak toto spam skóre souvisí s whitelistingem? My panu K (jehož mail jsem nahoře uvedl jako příklad nadoručení) doporučili si nás nastavit jako důvěryhodné (dle vašeho návodu) a podle jeho slov tak učinil cca před týdnem, ale maily stále nedocházejí. Neměl by whitelisting celou spamovou kontrolu přebít? Nebo jde o to, že máte víc úrovní spamovosti a pokud skóre přesáhne tu vyšší hladinu, tak maily rovnou zamítáte, jinak je posíláte do spam složky (a případně whitelistujete)?
  2. Má smysl řešit jednotlivá skóre a jejich případnou konfiguraci z vaší strany nebo je to neprůchodné? Jako příklad bych dal tu nejvyšší položku, tj. „PHISHING“, která se jistě vyskytuje ve všech našich mailech a je v našem případě (kdy jde pouze o přepis z českých znaků – názvu naší firmy do ASCII domény) podle mého názoru poněkud absurdní. Stejné „phishingové“  odkazy na náš web používáme všude, protože máme český název firmy, ale diakritika u českých domén podporovaná není.

Jinak samozřejmě rád pošlu konkrétní maily nebo hlavičky mailů, abychom se na ně mohli podívat blíže. Mimochodem, zkusil jsem mail-tester.com na jednom z našich mailů a našel jen jeden marginální problém s ALTem u obrázku, budu to zkoušet dál i na dalších mailech.

Díky,

MB

Role: Zákazník
MB313456 publikoval nový komentář 4. 8. 2022

O zodpovězení obecných dotazů požádám techniky, ale další konverzaci ke konkrétnímu problému, včetně případných zaslání hlaviček mailů, prosím směřujte přes formulář https://hosting.wedos.com/cs/cform.html.

Rozumím, děkuji.

Promiňte, máte pro nás nějakou odpověď od techniků? Trochu naléhám, protože jsme stále v situaci, kdy některým našim (navíc platícím) zákazníkům nejsme schopni doručit maily a nemáme jim co poradit. Nebo se mám rovnou obrátit formulářem na ně s konkrétními dotazy? Asi to zkusím.

Ano, zkuste poslat dotaz přímo přes formulář. Zkuste získat hlavičku e-mailu doručeného do SPAMu a zaslat ji v příloze, nebo úplně ideálně přímo v těle zprávy.