WMS a phpmail

Vyřešeno308 zhlédnutíWebhosting#wms php8.1
0

Dobrý den,

řešíme následující problém – na WMS přestala fungovat funkce phpmailu, ačkoli se maily tváří jako odeslané.

Na NoLimit hostingu běží vše v pořádku.

Abychom si potvrdili, že tomu tak je, vytvořili jsme kopii webu z WMS a nasadili na NoLimit s výše uvedeným výsledkem.

Kromě toho jsme zjistili, že se jedná o problém týkající se používané verze php – weby, které používají verzi 7.4 i na WMS odesílají maily v pořádku, vyšší verze nikoli.

NoLimit odesílání funguje na všech verzích php, odzkoušeno na 7.4, 8.1, 8.2.

Prosíme o úpravu nastavení vyšších verzí php u WMS.

Děkujeme.

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 14. 10. 2024
0
111.32K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Jak jsem psal výše, z naší strany nedokážeme zjistit nic. Podle logu webhostingu mail odešel, zbytku zasílání už se neúčastní naše servery, takže nemáme jak diagnostické logy získat.

Odhaduji, že problém by mohl být v zabezpečení serverů příjemců proti spamu. Seznam ani Gmail normálně nepovolují odesílání e-mailů ze serverů WEDOS (například nemají naše servery v SPF záznamu, ale těch mechanismů je víc). Pokud takových zpráv přijde z nějaké IP relativně málo (= vaše testy na jiném hostingu), tak ještě projdou, ale když provoz překročí určitou mez, mohou začít tyto zprávy házet do spamu, nebo rovnou odmítat. To je ale jenom teorie, potvrdit nebo vyvrátit ji mohou pouze přímo provozovatelé poštovních serverů, kteří by měli danou zprávu přijmout.

Řešení, které většinou pomůže, je:

  1. Odesílat z domény, která je doménou webhostingu, tedy @akjudrcernohorska.cz atd. Tato adresa by určitě měla být v return-path, ideálně také jako odesílatel.
  2. Na doméně důsledně nastavit SPF záznam.
Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 14. 10. 2024
0
111.32K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

požádám o prověření techniky, ale předtím prosím ještě pošlete z WMS testovací mail a dodejte tyto diagnostické informace:

– co nejpřesnější datum a čas odeslání zprávy
– e-mailová adresa odesílatele (return-path)
– e-mailová adresa příjemce
– úplné znění případné chybové hlášky, pokud se nějaká objevuje (nebo přiložte obrázek se screenshotem)

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 9. 2024
0
111.32K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Takže odesílatelem je adresa na @seznam.cz? To by mohla být příčina problému. Můžete otestovat odeslání mailu z adresy přímo na doméně webhostingu, kde máte u domény nastavený SPF záznam? Rovnou zkuste zadat i ty reply-to parametry, také na adresu na doméně.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 9. 2024
0
111.32K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

potřebuji název (tedy doménu) konkrétního webhostingu, na WMS jich máte víc.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 30. 9. 2024
0
111.32K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Z našeho systému e-mail odchází. Zkuste zjistit u příjemce, proč jej odmítá, my k tomuto e-mailu žádnou zpětnou vazbu nemáme (ani adresy odesílatele/return-path nevedou k nám).

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 30. 9. 2024