Problém s emaily
Dobrý den,
před několika dny mi začal můj emailový klient (TheBat) na Win7 hlásit chybu:
Vzájemná identifikace (TLS handshake) selhala. Neplatný certifikát serveru (Vystavitel řetězce tohoto S/MIME certifikátu nebyl nalezen.).
Došlo k tomu po několika letech bezproblémového fungování, beze změny na naší straně, opětovná instalace certifikátu nepomohla. Lze sice zprávy stáhnout v nezabezpečeném připojení, nicméně to dosti obtěžuje.
Stejný klient na Win10 žádné problémy nemá.
Lze to nějak vyřešit?
Děkuji
Petr Hájek
8 Answers
Dobrý den,
v klientu je nutné nastavit názvy SMTP a IMAP uvedené v detailu hostingu.
Možné varianty zabezpečení a portů pak jsou:
SMTP
SSL 465
TLS 587
IMAP
SSL 993
TLS 143
Případně zkuste e-mailový účet v klientu odebrat a přidat.
Již jsem se zmínil, že klient byl již dříve nastaven a fungoval, včetně názvů SMTP a POP3 (které jsem znovu zkontroloval) i portů (SMTP 465, POP3 995).
Odebrání a přidání účtu nepomohlo.
Jak vidím, žádná odpověď.
Jen připomínám, že problém zcela jistě způsobila změna vašeho certifikátu – do 30.6.2020 vše fungovalo zcela normálně, od 1.7. funguje jen Win10. Win7 hlásí při každém připojení chybu certifikátu.
Dobrý den,
používá váš e-mailový klient nějakou cache? Je možné ji vyprázdnit? Zkuste případně jiné kombinace portů a zabezpečení, cílem je obnovit a načíst nový certifikát.
IMAP:
993 SSL/TLS
143 STARTTLS
POP3:
995 SSL/TLS
110 STARTTLS
SMTP:
587 SSL/TLS
465 SSL/TLS
25 STARTTLS
Ať děláme, co děláme…
Samozřejmě jsem zkoušel všechny možnosti, různé schránky, různé porty, samozřejmě byl počítač x krát vypnutý, několikrát jsem váš certifikát znovu instaloval, stále se při každém pokusu klienta o stažení zpráv zobrazí chybové hlášení o neplatném certifikátu viz výše.
Dobrý den,
z jaké IP adresy se k nám připojujete? https://www.mojeip.cz/
V našem webmailu vám vše funguje v pořádku? https://webmail.wedos.net/
Ten webmail jen pro ověření, mohl by případně zobrazit nějakou užitečnou chybu.
Přidávám se k autoru dotazu s naprosto stejným problémem. Taky Win7 a Bat. Nepomáhá nic z vašich „rad“. Problém je jednoznačně na vaší straně, tudíž Wedosu, ve spojení s Batem. V jiném klientu / Mozilla Thunderbird / to funguje.