Nedoručitelné e-maily z Gmailu i přímo klienta Wedos. Z MailerLite fungují

Vyřešeno1.04K zhlédnutíDNS550-5.7.26 nedoručitelné maily
0

Dobrý den!

Prosím o rychlou pomoc s nastavením e-mailů. Opět nemůžu ani odpovědět na doručenou zprávu. Vždy mi přijde chybová hláška.

Zkoušela jsem odpověď z gmailu a pro jistotu i přímo z klienta wedosu. Obojí se stejným výsledkem. Vyzkoušela jsem odeslat testovací e-mail z MailerLite a ten došel.

Přikládám nastavení DNS, kde je možná chyba. Jsem opravdu laik a již si nepamatuji, kde jsem co nastavovala a odkud. Tak moc děkuji za pomoc!

Chybová zpráva:

This is the mail system at host wes1-so1.wedos.net.

I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<***@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.102.27]
said: 550-5.7.26 Unauthenticated email from barevnysvetduse.cz is not
accepted due to 550-5.7.26 domain’s DMARC policy. Please contact the
administrator of 550-5.7.26 barevnysvetduse.cz domain if this was a
legitimate mail. Please 550-5.7.26 visit 550-5.7.26
https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the 550
5.7.26 DMARC initiative.
g6-20020a1709061c8600b00957189b50a8si9287916ejh.196 – gsmtp (in reply to
end of DATA command)

Role: Zákazník
Otázka je uzamčena pro nové odpovědi.
MB313456 Vybral nejlepší odpověď 18. 5. 2023
0
93.18K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Ano.

Pokud chcete používat e-mailové služby Google, smažte všechny MX záznamy, které neobsahují aspmx.l.google.com.

Podle tohoto návodu se liší MX záznamy Google u služeb zřízených před rokem 2023 a po. Raději se tedy ještě poraďte s podporou Google, jaký je správný záznam pro Vás, a nastavte pouze ten, všechny ostatní smažte.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 4. 2023
0

Jeden záznam „spf“, kde byl název „ml“ jsem smazala a druhý zapsala tak, jak je na obrázku. Je to tak v pořádku?

A co s těmi MX?

Role: Zákazník
JK315136 publikoval nový komentář 26. 4. 2023
0

Toto jsou ty MX záznamy. Zadala jsem je podle nějakého google návodu. Asi tedy špatně, že?

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 26. 4. 2023
0
93.18K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 1 Komentář

SPF záznam na subdoméně ml (pokud posíláte maily např. z ***@ml.barevnysvetduse.cz) je v pořádku. Maily z hlavní domény (záznam bez názvu) by ale měly mít místo kódu

v=spf1 a mx include:_spf.mlsend.com ?all

spíš tento:

v=spf1 mx a include:_spf.mlsend.com include:_spf.google.com include:_spf.we.wedos.net -all

SPF kód pro Google si raději zkontrolujte.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
JK315136 publikoval nový komentář 26. 4. 2023
0

Jaj, čtu to znovu. Netušila jsem, že musím něco nastavovat i speciálně pro Wedos, když jde o doménovou schránku přímo u Wedosu. To jsem tedy úplně v koncích.

Role: Zákazník
MB313456 publikoval nový komentář 26. 4. 2023
0

Děkuji.

Nastavovala jsem vše dle Mailer Lite a to by mělo být v pořádku. I na fotce vidím v názvu „ml“, což si myslím, že by mohlo být nastavení pro ten ML účet. Není to tak? A ve sloupci „data“ vidím hned dvakrát něco, kde je uvedeno „spf“. To je asi možná špatně, ne?

To MX jsem tuším brala právě odněkud z nastavení googlu. A je jich tam mraky, co není na fotce vidět. To je tedy asi také špatně, je to tak?

Dokážete mi, prosím, poradit konkrétně, co kam vypsat, co smazat? Aby vše fungovalo správně? Jsem opravdu naprostý laik a vycházím jen z návodů, co najdu na webu.

Předem moc děkuji.

Role: Zákazník
MB313456 Změnil status na publikováno 26. 4. 2023
0
93.18K Odpověď od WEDOS Internet, a.s. 0 Comments

Dobrý den,

podle chybové hlášky je příčinou nastavení DMARC záznamu. Ten spolupracuje mimo jiné s SPF záznamem, kde máte povolené zasílání pouze pro mlsend.com, WEDOS i Google zde nejsou zmíněné a pravidla tedy velí poštu z těchto serverů zahazovat.

Přidejte si tedy do SPF záznamu podle tohoto návodu servery WEDOS a podle návodu Google i jejich.

Dále doporučuji pročistit záznamy typu MX, které momentálně směřují příchozí poštu na minimálně tři různé služby.

Role: Podpora Web: https://kb.wedos.com Vizitka: WEDOS Specialista na Znalostní bázi
MB313456 Odpověděl na otázku 26. 4. 2023