E-maily

Jak číst DMARC reporty

V tomto článku se dozvíte: Co je DMARC report? Jak DMARC reporty číst? Praktický příklad DMARC reportu Nástroje na čtení DMARC reportu DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) je standard pro ověřování e-mailů, který pomáhá zabránit zneužití vaší domény pro phishing a spam. Při správné implementaci DMARC mohou vlastníci domén dostávat pravidelné reporty, které […]

Migrace e-mailů – Zoho

Tento komunitní návod je aktuální k 9. 8. 2022. Pro migraci e-mailů z Zoho účtu je potřeba povolit IMAP účet v nastavení Zoho. Využijte oficiální návod poskytovatele Zoho. Poté proveďte migraci e-mailů. Nabízíme detailní postup.

Migrace e-mailů – Gmail

Tento komunitní návod je aktuální k 6. 9. 2023. Pro migraci e-mailů z Gmail účtu je potřeba provést přípravu nastavení. To se liší pro běžný Gmail účet a e-maily v rámci Google Workspace. Gmail V Google účtu bude vyžadováno dvoufázové ověření a Heslo pro konkrétní aplikaci. Přihlaste se do své Gmail schránky na adrese mail.google.com a v […]

Odesílání e-mailů pomocí PHP mail()

Tento komunitní návod je aktuální k 4. 2. 2021. Při odesílání e-mailů z webhostingu pomocí PHP funkce mail() je nutné definovat v hlavičkách e-mailu return-path adresu. Na tuto adresu vám mohou příjemci odpovědět. Bez toho nemusí být e-mail korektně doručen. Adresu odesílatele uveďte v hlavičkách zprávy pomocí parametru -f. <?php mail(‚adresa@prijemce.tld‘,’Předmět‘,’Text zprávy‘,“,‘-f adresa@odesilatele.tld‘); ?> WordPress WordPress ve […]

Jak ověřit existenci/platnost e-mailové adresy

Ukážeme si, jak můžeme ověřit e-mailovou adresu, zda je funkční. Respektive se zeptáme serveru dané domény, zda dokáže přijímat elektronickou poštu. Toto ověření ale nezjistí, zda e-mail skutečně někdo používá, pouze dokáže, zda doména je schopna pracovat s e-mailovou službou. Nejdříve si ale musíme aktivovat telnet ve svém počítači. Instalace telnet v Mac OS Instalaci […]

Email jako alias | 2. Nastavení odesílání

V tomto návodu si ukážeme jak v jednotlivých klientech nastavit „Odeslat jako„, tedy odesílání z aliasu. . Webmail Po přihlášení do webmailu si otevřeme nastavení, v levém menu zvolíme položku Profily a pomocí tlačítka „+“ přidáme profil. Po zadání potřebných údajů profil uložíme. Při psaní nové zprávy nebo psaní odpovědi, máme možnost zvolit odesílatele ve […]

Email jako alias | 1. Obecné nastavení

V následující sérii si ukážeme jak fungují emaily jako aliasy a jak je případně používat v jednotlivých klientech. Pozor! Neplést alias emailu, který je popsán v tomto návodu, s aliasem konkrétní schránky! Jako první si upřesníme tři různé pojmy. Emailová schránka – jedná se o úložiště na serveru, kde se Vaše přijaté emaily ukládají Doména […]

Thunderbird – záloha emailů

K webhostingu No Limit nabízíme v základu 5 GB prostoru pro emaily. Tento limit zákazníci často velmi rychle vyčerpají, takže je potřeba limit za poplatek navýšit, případně si emaily stáhnout do počítače a k emailovému klientu je připojit. V následujících krocích se ukážeme, jak se emaily přesunout do lokální složky na svém počítači pomocí emailového […]