Stavový (návratový) kód je součást odpovědi serveru na požadavek prohlížeče nebo jiným HTTP klientem (například vyhledávací roboti nebo z různých status stránek, například Wedos EWM). Stavový kód má podobu trojmístného čísla. V tomto článku si ukážeme, co znamenají nejčastější stavové kódy a jejich krátké vysvětlení.
1xx – Informace
100 – Continue – Server obdržel hlavičky a čeká na klienta, aby odeslal tělo zprávy.
101 – Switching Protocol – Potvrzení požadavku na změnu komunikačního protokolu.
2xx – Úspěch
200 – OK – Úspěšný http požadavek.
201 – Created – Vytvoření nového zdroje.
202 – Accepted – Přijato ke zpracování, ale nebylo dokončeno.
203 – Non-authoritative Information – Správně zpracovaný požadavek, ale návratová informace pochází z jiného zdroje.
204 – No Content – Úspěšně zpracovaný požadavek, ale server nevrací žádný obsah.
205 – Reset Content – Úspěšně zpracovaný požadavek, ale nevrací žádnou odpověď a říká klientovi, že původní obsah dokumentu může obnovit.
206 – Partial Content – Byla přijata jen částečná informace.
3xx – Přesměrování požadavku
300 – Multiple Choices – Požadovaný obsah je na více místech a v dalším požadavku chce specifikaci umístění obsahu.
301 – Moved permanently – Tento a budoucí obsah je přesměrován natrvalo na jinou stránku.
302 – Moved temporarily – Stránka je dočasně přesunuta jinam.
303 – See Other – Požadavek může být nalezen na jiné adrese.
304 – Not modified -Nedošlo ke změně požadavku od posledního pokusu.
305 – Use Proxy – Bezpečnost – požadavek musí být odeslán pomocí proxy.
307 – Temporary Redirect – Obsah byl dočasně přesunut na jiné místo.
4xx – Chyba na straně klienta
400 – Bad request – Chybně zapsaný požadavek.
401 – Unauthorized – Neprovedená autorizace.
403 – Forbidden -Odmítnutí odpovědi serverem. Návod na řešení chyby 403
404 – Not found – Požadovaný obsah nebyl na dané stránce nalezen.
5xx – Chyba na straně serveru
500 – Internal server error – Vnitřní chyba serveru. Návod na řešení chyby 500 a návod na řešení chyby 500 u Prestashop
501 – Not implemented – Metoda zpracování požadavku nebyla rozpoznána.
502 – Bad gateway – Proxy server zašle klientovi chybovou zprávu ze serveru.
503 – Service unavailable – Služba je dočasně nedostupná (přetížení, údržba). Návod na řešení chyby 503
504 – Gateway Timeout – zobrazuje v době přetížení serveru a již není schopen v časovém limitu odpovídat na další dotazy, případně byl spuštěn požadavek a server nestihl v dané časovém úseku požadavek vyřídit.
505 – HTTP Version Not Supported – Nepodporovaná verze http protokolu.
Kompletní přehled stavových kódu najdete na stránkách Internet Assigned Numbers Authority IANA.